Новата дирекция за правата на пациентите към Министерството на здравеопазването вече работи по пациентски сигнали.
Тя както ще помага в контрола по спазването на правата на пациентите, така и ще може да разработва методологии, програми, стратегии и да предлага промени в нормативни актове.
По думи на Елена Болтаджиева, съветник в кабинета на министъра на здравеопазването, проблемите на пациентите са многобройни и са свързани с допуснати пропуски, нарушения и проблеми в здравната система.
Целта на новата дирекция е да предлага начини за решаването на проблемите на пациентите чрез законови средства.
Дирекцията за правата на пациентите към ведомството ще играе роля и при спорове между засегнатите страни в сектора.
Обсъжда се откриването на приемна, в която гражданите да могат да дискутират проблемите си и заедно с експертите да търсят решенията им. Ще бъде създадена и електронна поща, на която пациентите да могат да подават своите сигнали и жалби онлайн.
Временно изпълняващ длъжността директор на дирекцията е д-р Цветолюба Генкова, началник на отдел "Организация и метoдология на медицинските дейности, здравни политики и стандарти" в Дирекция "Лечебни дейности" в МЗ. Дирекцията за защита на правата на пациентите към МЗ е създадена след промени в Устройствения правилник на ведомството.