Заради лошото време са настъпили три инцидента с линейки в северозападната част на областта - Драгоман, Костинброд и Сливница. Това отчете в сутрешния блок на БНТ директорът на Спешна помощ-София д-р Георги Гелев. Той заяви, че за щастие инцидентите са станали на връщане от адреси на линейките.
Д-р Гелев заяви, че на практика Спешна помощ разполага с 13 високопроходими автомобила. "Освен това в София има още един още по-специален джип линейка, който се пази в резерва", изтъкна още той.
Въпросният автомобил е необходим за Софийска област, която е почти изцяло планинска. "Където има необходимост, там ще я изпратим веднага", каза още той.
По думите му всички автомобили са снабдени с вериги, с присадки за дизелово гориво. Относно повишената терористична заплаха, обявена от вътрешния министър в оставка Румяна Бъчварова, д-р Георги Гелев заяви, че в Боровец е насочен един екип. Той е на разположение 24 часа в денонощието, за да може да окаже първата бърза медицинска помощ, докато се насочат други екипи от столицата, от самия Самоков, Ихтиман и Костенец.
Д-р Гелев заяви, че сигналите за премръзнали хора като цяло са по-малко. "Имаме един или два случая от началото на годината за премръзнали бездомници", каза д-р Гелев. По думите му всички градски болници приемат такива болни. Те предимно се настаняват в Пета градска и болницата в Ботунец.
При единия от тези случаи бездомната жена не е била приета в Кризисния център, защото не си носила личната карта. Това обаче не е било проблем за лечебното заведение, където бездомната е била настанена. Според д-р Гелев за един и същи бездомник в рамките на дежурство постъпват десетки сигнали. Той изтъкна, че проблемът се намира в самите бездомни, тъй като те не желаят да живеят в социален дом. Случвало се е да хоспитализират такъв бездомник, който обаче на втория час се е върнал точно там, откъдето са го взели медиците.
Д-р Гелев изтъкна, че над 80% от повикванията на 112 са за бърза помощ, а не за МВР. За това се изгражда конферентна връзка със служителите на 112, в която участват трима души - диспечерът на 112, диспечерът на Бърза помощ и близкият на гражданина.
"Разпитът става от нашия служител, но го слуша и диспечерът на 112, който попълва друг вид електронна страница в тяхната система. Реалното забавяне е между три и седем минути. Седем минути по-рано или по-късно понякога означава човешки живот", призна д-р Гелев. Той изтъкна, че през 2016 г. фалшивите обаждания и разкарвания на линейки напразно са спаднали с 2,6 %.
"Има тенденция да не се злоупотребява толкова много с телефона ни", заяви д-р Гелев. По думите му такъв пик от фалшиви обаждания е имало, когато са работели синхронизирано двата телефона 112 и 150 - на спешна помощ.