Клонът на Amazon в Германия ще доставя безплатно и до България при поръчката над 49 евро.Така се нареждаме до Румъния, Хърватска, Унгария и Дания, за които важат същите ценови условия при обикновените поръчки.
В сайта на Amazon се утонява, че покупките на подаръчните ваучери и дигитални файлове (игри, програми и електронни книги) не се включват при изчисляването на крайната сума. Не се променя и правилото, че крайната сума варира според съответната ДДС ставка на страната-получател.
От какво е продиктувано решението?
Мотивите за тази промяна в политиката в голяма степен са продиктувани от масираната атака на китайската конкуренция. Ако доскоро AliExpress беше почти единствен властелин на европейския пазар от Изток, то в последната година търговците на бързооборотни стоки Shein и Temu настъпват здраво и вече са предпочитан избор на сериозен процент купувачи. Така Amazon започна да губи позиции сред кръга потребители, водени от ценовия критерий.
Кои бизнеси ще пострадат?
Новите по-добри условия на amazon.de за българските потребители със сигурност ще се отразят на компаниите за транспорт и доставка на клиентски пратки, коментират запознати.
Друга категория бизнеси, които със сигурност ще усетят негативно промените в условията за безплатни доставки на най-големия онлайн играч в бранша, са дребните търговци, които пазаруват и препродават стоки от Amazon.
Предимства и недостатъци
В каква степен превозвачите ще усетят траен ефект върху обема на поръчките си и в какви срокове, предстои да видим. Във всички случаи обаче досегашните посредници ще се наложи сравнително бързо да пренастроят модела си на работа и да акцентират сериозно върху своите предимства.
Сред тях могат да бъдат посочени по-кратките срокове в доста от случаите при първоначално изпращане до фирмен адрес в Германия, както и по-старателното превозване и съхранение на покупките.
От друга страна, все по-често клиентите ще избират директната поръчка, която им гарантира по-добра проследимост и улеснен процес по рекламация и връщане на стоки, ако това се наложи.
Забавяне в доставките
Въпреки еуфорията сред редовните потребители, все още е трудно да се каже, че веригата на доставките работи по перфектен начин. След като новите правила влязоха в сила, сроковете за пристигането на даден продукт се спазваха за кратко. Увеличеният брой поръчки обаче доведе до известен хаос и забавяния.
Често купувачите не могат да разчитат на предвидимост - не знаят предварително през кой куриер ще получат очакваните стоки, непрекъснато се променят посочените срокове, стига се до отлагания и пренасочване на пратки.