Tретият по големина производител на автомобили в САЩ Chrysler LLC ще обяви фалит днес.

Това заяви източник от администрацията на президента Барак Обама, цитиран от CNN, на който се позова moneybg.

Очаква се компанията да подаде документи за защита от кредиторите по Глава 11 от закона за банкрутите в САЩ.

Преговорите между Chrysler, финансовото министерство и частните кредитори на компанията са се провалили. Според служители на Белия дом е вероятно банкрутът на Chrysler да продължи седмици.

По мнение на Wall Street Journal има разговори между финансовото министерство на САЩ и компанията Chrysler за нейното разпадане и изглежда неизбежно влизането в процедура на банкрут по Глава 11 на компанията.

Финансовото министерство е покачило офертата сиза заемодателите на Chrysler с 250 милиона долара до изплащане на 2.25 млрд. долара за облигациите на компанията в замяна на опростяване на задължения за 6.9 млрд. долара.

Но JPMorgan Chase, която е най-големият кредитор на производителя на автомобили, е дала на останалите 45 банки и хедж фондове 90 минути, за да гласуват офертата и мнозинството от тях са я отхвърлили.

Евентуално преминаване на компанията през процедура на банкрут може да бъде усложнено от исковете на кредиторите и дилърите в съда, които вероятно ще забавят преструктурирането на производителя на автомобили.

Администрацията на Обама се надява да осъществи бързо преструктуриране на компанията, която да бъде продадена на италианския производител на автомобили Fiat.

Едно от предимствата на евентуално обявяване на банкрут по глава 11 от страна на Chrysler е, че така Fiat ще може да се отърве от стотици дилърина автомобили и да оптимизира мрежата за продажби в САЩ. Нещо което ще бъде по-лесно направено при задействана процедура за банкрут, която позволява по-бързо преразглеждане и евентуално прекратяване на споразуменията за франчайз извън съда.

През миналия месец федералната администрация даде срок на Chrysler до 1 май, да постигне споразумение за съдружие с Fiat, изискващо сделка за понижаване на трудовите разходи със синдиката на Обединените автомобилни работници и с облигационерите на американската компания.

Chrysler успя да постигне споразумение с UAW, даващо на здравно осигурителния фонд на синдиката дял от 55% от акциите на фирмата, което вчера беше одобрено с мнозинство от 82% от представителите на работниците.

По този начин при евентуално придобиване на американската фирма Fiat ще може да получи дял от 35% от акциите на Chrysler.