Tретият по големина производител на автомобили в САЩ Chrysler LLC ще обяви фалит днес.
Това заяви източник от администрацията на президента Барак Обама, цитиран от CNN, на който се позова moneybg.
Очаква се компанията да подаде документи за защита от кредиторите по Глава 11 от закона за банкрутите в САЩ.
Преговорите между Chrysler, финансовото министерство и частните кредитори на компанията са се провалили. Според служители на Белия дом е вероятно банкрутът на Chrysler да продължи седмици.
По мнение на Wall Street Journal има разговори между финансовото министерство на САЩ и компанията Chrysler за нейното разпадане и изглежда неизбежно влизането в процедура на банкрут по Глава 11 на компанията.
Финансовото министерство е покачило офертата сиза заемодателите на Chrysler с 250 милиона долара до изплащане на 2.25 млрд. долара за облигациите на компанията в замяна на опростяване на задължения за 6.9 млрд. долара.
Но JPMorgan Chase, която е най-големият кредитор на производителя на автомобили, е дала на останалите 45 банки и хедж фондове 90 минути, за да гласуват офертата и мнозинството от тях са я отхвърлили.
Евентуално преминаване на компанията през процедура на банкрут може да бъде усложнено от исковете на кредиторите и дилърите в съда, които вероятно ще забавят преструктурирането на производителя на автомобили.
Администрацията на Обама се надява да осъществи бързо преструктуриране на компанията, която да бъде продадена на италианския производител на автомобили Fiat.
Едно от предимствата на евентуално обявяване на банкрут по глава 11 от страна на Chrysler е, че така Fiat ще може да се отърве от стотици дилърина автомобили и да оптимизира мрежата за продажби в САЩ. Нещо което ще бъде по-лесно направено при задействана процедура за банкрут, която позволява по-бързо преразглеждане и евентуално прекратяване на споразуменията за франчайз извън съда.
През миналия месец федералната администрация даде срок на Chrysler до 1 май, да постигне споразумение за съдружие с Fiat, изискващо сделка за понижаване на трудовите разходи със синдиката на Обединените автомобилни работници и с облигационерите на американската компания.
Chrysler успя да постигне споразумение с UAW, даващо на здравно осигурителния фонд на синдиката дял от 55% от акциите на фирмата, което вчера беше одобрено с мнозинство от 82% от представителите на работниците.
По този начин при евентуално придобиване на американската фирма Fiat ще може да получи дял от 35% от акциите на Chrysler.
bravolog
на 05.05.2009 в 22:41:57 #28Браволог, аз ЕсУВи-та не карам, а и не желая да карам.... Не са мой тип кола. Твърде високо стоящи и нестабилни в завоя.... --------------------------------------- Не караш,не желаеш да караш,не са твой тип кола(тоест не разбираш),а се опитваш да ми налагаш твоето мнение?!? Били високо стоящи и нестабилни в завоите - поредното неверно твърдение щом се отнася до Туарега,който е "AWD ESP"и има активно окачване+хидравлична система за промяна на клиаренса.За твое сведение много малко джипове го имат.Остава ти само да натискаш педала - прави всичко сам
За Туарег-а: ами грозен е, немога да си кривя душата! За проблемите му само съм чувал, но все запомнящи се са били
-----------------------------------------
Според мен е красив не мога да си кривя душата
А за това,което си чул на пазара от някой,който го е чул от друг,който пък го е научил от трети......не звучи сериозно,нали 
ALFA
на 03.05.2009 в 23:35:05 #27Браволог, аз ЕсУВи-та не карам, а и не желая да карам.... Не са мой тип кола. Твърде високо стоящи и нестабилни в завоя.... За Туарег-а: ами грозен е, немога да си кривя душата! За проблемите му само съм чувал, но все запомнящи се са били
Иначе евала ти за оф-роуд манията! Чувал съм, че дизела там се отплащал.... инак да те бях разкритикувал и там
За Крайслер: ФИАТ просто си търсят фабрика и дистрибуторска мрежа за УСА - нищо лично, Крайслер 
bravolog
на 03.05.2009 в 00:51:07 #26ALFA, гледай сега,говоря от от позицията на човек с някакъв опит във офроуда,а също и горд притежател на WW Touareg V10 TDI(2-ри подред) и твърдя,че се представя отлично за"асвалтен" джип.Естествено,че за по-трудни терени не го ползвам,за там имам тунинговaн Jeep Wrangler Rubicon V6 3.8 . А след като не си съгласен с моето мнение и изказваш твое,трябва и да се обосновеш,не мислиш ли?Или си пореният "разбирач",който е карал SUV само виртуално?
ALFA
на 02.05.2009 в 23:44:43 #25браволог, ти направо каза вица на деня
Как пък прецени, че Народна Кола Туа-нещо е ЕсУВи най-прекрасно ? Освен с грозота тя пленява и ниско качество и смешни параметри..... А за Париж-Дакар: онзи Туарег е с централно разположен двигател.... това ако не ти говори нищо, прочети някой от последните броеве на ТопГиър. Там ще те светнат колко нищо общо няма Париж-Дакар с твоята любима серия ЕсУВи-та
За Крайслер: сега ФИАТ ще ги направи хубава марка. Ако вземат и Опел, ще стане още по-добре за немците. Ще се отърват от Дженеръл Моторс. Те и сега ползват дизели на ФИАТ и с тях стават по-добри, та ако бъдат купени, ще става само по-добре 
US
на 01.05.2009 в 20:35:32 #24burn Регистриран на: 21.12.2008, 15:47 Пуснато на: 01.05.2009, 08:01 ------------- Burn, колкото пъти рентвам Крайслер по света, толкова повече се убеждавам, че има причини фирмата да фалира. С какво сравняваш продуктите на Крайслер. Защото ако не си ползвал нищо друго освен москвич, лада-нива и ЗаЗ, тогава те разбирам - Джийп и Крайслер са отлични в сравнение с руските коли.
burn
на 01.05.2009 в 09:01:11 #23Брей, нека гранд черокито да не става за нищо. Имаме в семействот и Jeep Grand cherokie 2007 overland и chrysler модел 2008-ма и двете са супер коли. А на черокито никоя нова, нетунингована кола не може да му се намаже като offroad автомобил с тея показатели. Разликата между някакви измислени q7 ( мен въобще не ме кефи) и кайени е, че те са "All-Road" , но забавлението със джипа започва там, където пътя свършва. Карам сърф и съм го влачил по много затънтени местенце (дори от място, където не мина Лада Нива) ... А по темата --> вече го казаха "Крайслер фалира, да живее Крайслер"
bravolog
на 01.05.2009 в 02:31:49 #22US, Acura MDX не е лош,но тепърва има да се доказва.
Имам познат,който притежаваше такъв и ми се е случвало да го пробвам.Acura MDX има много нисък просвет и не става много за офроуд(аматьорски такъв)Та този мой познат вече кара Hummer 3,и е много по-доволен.А и още нещо - подобни класации се поръчват от разни заинтересовани дилъри,така че не са много за вярване. 
US
на 01.05.2009 в 00:31:18 #21Опа - в този сайт не може да се постави нормално линк. Сега ръчно: http://www.caranddriver.com/reviews/ comparison_test/crossovers_and_suvs/ bmw_x5_vs_acura_mdx_cadillac_srx _m_b_ml350_lexus_gx470_volvo_xc90 _vw_touareg_land_rover_lr3_ comparison_test.html Няма кой програмист да оправи това от години!
US
на 01.05.2009 в 00:26:24 #20Браволог, отг. е: Acura MDX: http://www.caranddriver.com/reviews/comparison_test/crossovers_and_suvs/bmw_x5_vs_acura_mdx_cadillac_srx_m_b_ml350_lexus_gx470_volvo_xc90_vw_touareg_land_rover_lr3_comparison_test.html Още през 2007 Акура дръпна пред конкуренцията.
bravolog
на 30.04.2009 в 22:29:01 #19Ако харесваш кубични форми "G"класата е приемлив автомобил,но с много слаби показатели за офроуд,изключение прави само първият модел.А за цена отговаряща на качеството въобще не може да става и дума. Победителите на последния Париж- Дакар са VW с модела Touareg(1-во и 2-ро место),а Q7 ползва неговата база и си е един добър SUV.
thunderlord
на 30.04.2009 в 21:31:50 #18US И преди и сега сред мутрите си се уважава Джи-класата и има защо

bravolog
на 30.04.2009 в 21:00:04 #17И кой SUV e върха на сладоледа според теб?
US
на 30.04.2009 в 20:55:37 #16Не може да се произвеждат само буклуци, които и американците не купуват и да оцелееш. 2. Само българската мафия преди 10-15 години вярваше, че Джип Гранд-Чероки е хубава кола (ама те са прости момчета - спортистчета, така че са извинени. Те и днес си мислят, че Q7 или ML е върха на сладоледа за SUV)
Obi-Wan
на 30.04.2009 в 19:24:10 #15Хаха, в Америкак един добре направен фалит си е чиста печалба..
Bender
на 30.04.2009 в 18:36:49 #14Тегля кредит...не ибавам да връщам и закона по някакъв начин ме пази ------------------------------------------------------------------------------------------ Тънди ша са сетиш.....Фалитите в САЩ са малко по различни от тукашните. Най-общо казано Крайслер влиза в процедура за защита от кредитори, а не във фалит.....Обикновенно акционерите и част от малките кредитори пият по една студена.
И само между другото 70 % от "фалиралите" големи компании се възстановяват под една или друга форма, но с друг собственик.
Между другото в САЩ физическо лице ако спре да плаща моргидж /ипотека/, банката му взима къщата, но няма право да търси разликата ако продажбата на имота не покрие кредита.
В ЕС, Русия и БГ те изхвърлят на улицата, но продължаваш да дължиш разликата. С наказателни лихви....
Astarot
на 30.04.2009 в 18:11:33 #13"JPMorgan Chase, която е най-големият кредитор на производителя на автомобили, е дала на останалите 45 банки и хедж фондове 90 минути, за да гласуват офертата и мнозинството от тях са я отхвърлили." Смейте се колкото искате, ама FED отново победи...
thunderlord
на 30.04.2009 в 18:09:26 #12Очаква се компанията да подаде документи за защита от кредиторите по Глава 11 от закона за банкрутите в САЩ. Е, те това някой може ли да ми го разясни
Щото аз така го разбирам...
Тегля кредит...не ибавам да връщам и закона по някакъв начин ме пази 
dddddd
на 30.04.2009 в 18:01:47 #11Kcaniba Сигурно е добра новина за ВАЗ-Рено, сега ще стъпи и на американския пазар.

pointzero
на 30.04.2009 в 17:46:41 #10ами смешното е, че "тъпите" (според американските разбирания) европейци ще купят 3-та по величина автомобилна гордост на хамерика!

невероятниятпич11
на 30.04.2009 в 17:43:22 #9http://samoistina.at.ua/