Пекин се надява, че Европейският съюз ще преразгледа митата върху китайските електрически превозни средства и ще спре да върви в "грешната посока", за да предпази своята автомобилна индустрия от конкуренция, съобщава "Ройтерс", позовавайки се на държавната информационна агенция "Синхуа".
Реакцията от страна на Китай и други, замесени в спора - европейски и китайски производители на автомобили, показва ясно противопоставяне на решението на ЕС и желание за деескалация на ситуацията.
Хора от бранша твърдят, че както Европа, така и Китай имат причини да искат да сключат споразумение през следващите месеци, за да избегнат добавянето на милиарди долари нови разходи за китайските производители на електрически автомобили, тъй като процесът на ЕС позволява преразглеждане.
Пекин заяви, че ще предприеме мерки за защита на своите интереси, след като вчера Европейската комисия обяви, че ще наложи допълнителни мита до 38,1% върху вносните китайски електромобили от юли.
"Предвид тяхната икономическа структура и огромен размер, Китай и ЕС се обслужват най-добре, като се обединят по големи икономически и търговски въпроси", пише "Синхуа".
Брюксел, изглежда, е оставил малко място на двете страни да продължат консултациите си, за да намерят решение и да избегнат най-лошия сценарий, добавя китайската агенция.
"Надяваме се, че ЕС ще направи сериозно преосмисляне и ще спре да върви в грешната посока".
Пекин отхвърли аргумента на ЕС и САЩ, че китайската индустрия за електромобили работи със свръхкапацитет, който застрашава автомобилните производители в чужбина чрез субсидиран износ. Отбелязва се, че митата ще забавят навлизането на електрически превозни средства, ще застрашат целите за изменение на климата и ще повишат разходите за потребителите.
Ходът на ЕС идва по-малко от месец, след като Вашингтон разкри плановете си да учетвори митата за китайските електромобили до 100%.
Брюксел заяви и че ще се бори срещу китайските субсидии с допълнителни мита, вариращи от 17,4% за BYD до 38,1% за SAIC, в допълнение към стандартните 10% мита за автомобили. Това повишава най-високия общ процент до почти 50%.
Държавната компания SAIC, която разчита на съвместни предприятия с Volkswagen и General Motors, за да бъде най-големият производител на автомобили в Китай, днес заяви, че е дълбоко загрижена от митата.
SAIC е най-големият производител на автомобили в Китай от близо две десетилетия, но продажбите му са под натиск и работи за намаляване на броя на служителите.
Европейските регулатори ще разгледат заемите от китайски държавни банки и държавната собственост като субсидии, подлежащи на допълнителни мита.
ВълкСчадъР
на 13.06.2024 в 16:22:31 #1Точно така , свалете митата че ККП да спонсорира вноса на китайски ментета и да подбият цените на европейските коли и да ги затворят Брилянтно Уотсън