Общият съд на Европейския съюз отхвърли опит от страна на американския безалкохолен гигант Coca-Cola да патентова новия дизайн на емблематичната си нагъната бутилка във всички 28 страни членки, съобщава „Франс прес”.

Създадена в САЩ като ободряваща напитка в края на 19 век, „Кока-Кола” е триумф на съвременния маркетинг, като нейната контурна бутилка е една от най-разпознаваемите световни марки.  

През 2011 г. компанията представи бутилка, но властите на ЕС отхвърлиха молбата ѝ за търговска марка, защото, посочиха те, на новия дизайн му липсвал „отличителен характер”.

Общият съд на ЕС, вторият по важност съд на Общността, който се произнесе по жалбата на „Кока-Кола”, разпореди, че няма причина да промени този възглед, като новият дизайн, за който предявяват претенции от корпорацията, е просто вариант на своя предшественик.

„Съдът констатира, че разглежданият признак в казуса е лишен от отличителен характер, необходим за регистрация по регламента за търговските марки на Общността”, са посочва в решението и се допълва: „При тези обстоятелства Общият съд отхвърля изцяло жалбата, подадена от Coca-Cola.”

"Кока-Кола" може да обжалва решението пред Съда на Европейския съюз, върховната съдебна инстанция на Общността.