Броят на танкерите, чакащи да преминат през Босфора на път за Средиземно море, е намалял до 13 в понеделник от 17 ден по-рано, съобщи корабната агенция "Трибека", което показва намляване на "опашката" от чакащи съдове, предава Ройтерс.

Въведено от Турция допълнително изискване, което е в сила от началото на месеца, доведе до забавяне на доставките. Той предвижда корабите да предоставят доказателство за застраховка, покриваща продължителността на транзита им през пролива Босфора или когато акостират в турските пристанища.

То е наложено, след като страните от Г-7, Европейският съюз и Австралия се споразумяха да забранят на доставчиците на транспортни услуги, като например застрахователи, да помагат за износа на руски петрол, освен ако той не се продава в рамките на наложения ценови таван, целящ да лиши Москва от военни приходи.

Пет танкера трябва да преминат през Босфора на юг в понеделник, съобщават от "Трибека". Броят на корабите, чакащи в Черно море да преминат през пролива, беше достигнал 20 в петък.

Средното време за изчакване на танкерите е намаляло до 2,8 дни от 4,2 дни ден по-рано, показват данните на "Трибека". Средното време на изчакване достигна своя връх от над 6 дни миналата седмица.

В неделя морските власти на Турция съобщиха, че четири танкера, превозващи около 475 000 тона петрол, са предоставили необходимите застрахователни писма съгласно разпоредбите, улеснявайки преминаването им през пролива в понеделник.

В изявление властите също така казаха, че са извели пет петролни танкера от териториалните води на страната през пролива Дарданели, по-на юг от Босфора, тъй като не могат да предоставят писма за потвърждение за застраховката си.

При Дарданелите два танкера трябваше да преминат на юг в понеделник, докато седем танкера чакат да получат разрешение за преминаване, казват от "Трибека".

Западът вини Турция за блокираните петролни танкери в Босфора

Западът вини Турция за блокираните петролни танкери в Босфора

Опашките били заради управлението на Анкара, а не заради тавана на цените