Русия представи първия пътнически самолет за средни разстояния MC-21, докато Москва се стреми да съживи блокираната си гражданска авиационна индустрия, „хвърляйки ръкавицата” на гигантите „Еърбъс” и „Боинг”, отбелязва „Франс прес”.
Прототип на самолета MC-21, който може да превозва до 211 пътници, беше представен в хангара на руската самолетна корпорация „Иркут” в сибирския град Иркутск в лъскава церемония, предавана по руската държавна телевизия.
Представянето на самолета беше „дългоочаквано събитие за нашето гражданско въздухоплаване, за авиационното строителство и за цялата ни страна”, изтъкна руският премиер Дмитрий Медведев.
„Това потвърждава, че ние сме способни да създадем такъв самолет, който не само ще даде тласък на нашата гражданска авиация, но и който ще се конкурира с други страни”, допълни руският министър-председател.
Медведев също така тържествено обещал, че Русия ще продължи да модернизира произведените в страната пътнически самолети.
Пътническият самолет MC-21, който може да бъде с дължина до 42,3 метра и има размах на крилете от 35,9 метра, се очаква да замести остарелия, произведен още по времето на СССР, Ту-204, като първите изпитателни полети се очакват да бъдат извършени до края на годината или в началото на 2017 г.
Самолетът, 30% от който се състои от чуждестранни части, е планирано да влезе в експлоатация в края на 2018 г.
трактор
на 14.06.2016 в 09:05:10 #16крадецът вика - дръжте крадеца - преброй си коментарите и си ги измери на дължина с линийка
преди да говориш за тролене. Между другото как ти беше предишния ник че забравих?
трактор
на 13.06.2016 в 23:05:48 #15Уплътнител, в добавка на това, което споменах по-надолу за Ф-35 и Яковлев, което е неоспорим факт, ще добавя и следното: - напоследък е много модерно да се воюва и въоръжава с дронове, демек безпилотни самолети и сигурно смяташ че руснаците са изостанали и тук... само дето света отива там, откъдето руснаците идват - дронове или 'безпилотники' както им викат руснаците се правят от 60'те години на миналия век. и за да не звучи като виц си направи справка за Ту-123 и Ту-141.Между другото дронове на въоръжение е имало и в българската армия...по времето на бай Тошо. - когато навремето (60-70те години) американците започват разработка на електромагнитни оръжия (в частност нутронни бомби) установяват че руските самолети и ракети не са податливи на електромагнитни смущения. Причината за това се оказва морално остарялата лампова електроника, която е неподатлива на гама лъчите, докато модерната транзисторна тегника се скапва тотално. Това е едно от доказателствата че във военната техника е по-добре да имаш старо и изпитано, отколкото модерно и ненадеждно.
трактор
на 12.06.2016 в 15:14:37 #14Justice for ALL на 11.06.2016 в 22:27:23 #21 Едва ли този самолет ще е конкуренция на Боинг или Еърбъс...Това са огрмни компании, с толкова много пари зад тях ============================================================ Мда, там наистина се хвърлят толкова много пари и причината е липса на инженерни умения и опит. За справка - F-35 гордостта на американските ВВС е построен на базата на технология, закупена от Яковлев - Як-141 https://www.youtube.com/watch?v=k8QKj4K8Ko4
Justice for ALL
на 11.06.2016 в 22:27:23 #13Едва ли този самолет ще е конкуренция на Боинг или Еърбъс. Там нивото просто е друго. Това са огрмни компании, с толкова много пари зад тях, че просто не виждам как една срутена икономика като руската би могла да се конкурира с тези корпорации бегемоти.
C#
на 11.06.2016 в 21:20:02 #12MyH4o на 08.06.2016 в 19:29:06 #1 Убаво, ама едно е да покажеш прототип, второ е да започнеш да го произвеждаш, а трето и четвърто е да му намериш пазари и да се наложиш като играч. Дотогава ръкавицата е хвърлена срещу вятъра... --- абrе тикви kuhi, така разправяхте преди и за Suhoi Suprejet 100 - нямало да литне, нямало да стигне до производство... Кво стана ве? Имат произведени над 100 и несмогват с поръчките, които са им за над 10 години напред! С какво летя примерно отбора на Ирландия преди дни? hint: http://www.transportal.bg/air/irlandiya-izbira-ruski-samoleti-sukhoi-superjet.html мъка, мъка бантускотска... кофти е докато другите правят нещо Ганьо да си блъска челно главите в истината за непотребната си и некадърна природа.
трактор
на 11.06.2016 в 00:41:40 #11Руснаците не се допускат на световните пазари и това става чрез отказ на сертификация, ЗАЩО? знае се че имат едни от най надеждните самолети. Отговорът е ясен - защото са евтини и ще покорят авиолиниите.
projekt
на 10.06.2016 в 17:30:06 #10хората правят нещо, а ние тук коментираме и се чешем без реално да правим и произвеждаме нищо но иначе сме много умни и даваме акъл на всеки. 2-3 трола тук си заработват копейките или центовете и вечер се прибират в къщи доволни че са предизвикали "дискусия" и че работодателите им са им платили 20$ докато има такива разбирачи както всички нас, само ще си коментираме а хората ще пускат самолети и т.н.
balkanski
на 10.06.2016 в 15:30:15 #9Милите те.Уж го завършили,пък тестовете не са започнали.Кой луд ще се качи на руски ковчег,освен пияните руснаци.Никоя уважаваща себе си авиокомпания няма да поръча това техническо чудо.Самолет за вътрешни полети ,че валутата свърши и денги нет.Седалките ще са оборудвани с памперси ,щото бая народ ще се изтърва по време на полет.В Сиатъл и Тулуза може да започнат вече съкращения на персонала.В Русия открили велосипеда ,а скоро и топлата вода.
vesselin-slivov
на 10.06.2016 в 13:57:39 #8Че какво толкова особено имаше в това рекламно клипче? Ето едно заглавие от същата поредица "For the Boeing Flight Test Team - No Engine, No Problem" ;)
Striker
на 09.06.2016 в 10:54:31 #7Предатавям си в Боинг и Еърбъс как се подсмихват...
Е_С_ССР
на 09.06.2016 в 10:54:26 #6Самолетите на Еърбъс и Боинг са съпоставими с автомобилите на Мерцедес и БМВ по качество, надеждност и публичен имидж. Руснаците не биха могли да се доближат до тях в близките 10 години поне.
the_shooter
на 09.06.2016 в 09:32:12 #5Няма нужда да се напомня нищо на трол! Това е безсмислено занимание! На такива тролове като Уточнител (и всичките му други никове) просто не се обръща внимание.
Sting_5
на 09.06.2016 в 09:29:26 #4Гледах го по руската телевизия. И не беше прототип, а реално изработен и готов за тестване самолет, последна дума на авиационната техника.Превъзхождащ в много отношения съперниците си от Боинг и Еърбъс. Участие в него имат и чуждестранни компании.Много по-икономичен с възможност да лети 6000 км без зареждане.Наистина върхово постижение на авиационната техника.
Bez masca
на 09.06.2016 в 07:50:06 #3Авторът се е пообъркал с думата прототип, защото става въпрос за напълно реален готов самолет, който започва полетните си изпитания. Нека да напомня на Уточнител, че самолетът Т-50 от пето поколение изтребители вече успешно издържа тестовете в небето над Сирия. А този на САЩ няма завършен прототип даже.
friend
на 08.06.2016 в 21:20:05 #2„Това потвърждава, че ние сме способни да създадем такъв самолет, който не само ще даде тласък на нашата гражданска авиация, но и който ще се конкурира с други страни”, допълни руският министър-председател. ---------------------------------------- Това изречение е много показателно. То е показателно както за гражданските им самолети, така и за военните такива.
Могат да се конкурират, а даже и могат да летят.
А когато има думичката "могат", значи, че може да могат, а може и да не могат.
MyH4o
на 08.06.2016 в 19:29:06 #1Убаво, ама едно е да покажеш прототип, второ е да започнеш да го произвеждаш, а трето и четвърто е да му намериш пазари и да се наложиш като играч. Дотогава ръкавицата е хвърлена срещу вятъра...