Руско-френската компания PowerJet (собствеността в която е разпределена с по 50 на сто за Safran Aircraft Engines и за "ОДК-Сатурн" на държавната корпорация "Ростех"), която произвежда двигателите за руските самолети Sukhoi Superjet 100, прекрати техническото им обслужване и ремонт, поради въведените санкции. За това съобщи руската информационна агенция "Интерфакс", позовавайки се на източници близки до авиационното предприятие.
Регистрираната във Франция компания PowerJet е уведомила партньорите си в Руската федерация за спиране на изпълнението на договорните им задължения още през февруари, след влизането в сила на ограничителните мерки от страна на Европейския съюз и на САЩ е съобщил източникът на агенцията.
Напълно е спряна доставката на резервни части за SaM146, техническата поддръжка и ремонтът на двигателите, включително и връщането на по-рано ремонтираните двигатели и предоставянето на двигатели на лизинг.
По данни на източника, министерството на промишлеността и търговията на Руската федерация е предложило да се използва създадения още преди въвеждането на санкциите склад за резервни части и наборът от сменени двигатели на компанията, за да има възможност SSJ100 да се експлоатира и в бъдеще.
Министерството предлага да се узакони предаването на имуществото на отказалите се от бизнеса си в Руската федерация чуждестранни организации за временно управление от "профилните предприятия в страната".
SSJ100 е първият пътнически самолет, разработен в Русия след разпадането на СССР. Той е в експлоатация от 2008 година.
От началото на руското нахлуване в Украйна, Руската федерация беше напусната от стотици най-големи международни компании. Съгласно изчисленията на Yale School of Management, Руската федерация е напусната вече от почти 500 компании.
Днес "Интерфакс" съобщи, че е одобрена схема за разплащане на авиокомпаниите с лизингодатели от "недружелюбни" държави, това ще става в рубли чрез сметки в руски банки. Указът е подписан от руския президент Владимир Путин.
В същото време правителството е оправомощено да определи "процедура за уреждане на отношенията с наемодателите, различна от установената с настоящия указ".
Ден по-рано вицепремиерът Юрий Борисов заяви, че повечето чуждестранни самолети Boeing и Airbus ще останат в Русия въпреки западните санкции, както са решили властите.
friend
на 01.04.2022 в 21:20:26 #5Ростролнадзор Ан 2 е украински самолет. До сега руснаците не са създали нищо на света.
rosstrollnadzor
на 01.04.2022 в 18:05:26 #4Мунчо, баце, докога с тази партенка " България кога ще произведе нещо "?! Да не знаеш в какво е силна държавата ни и в какво е топ световен износител си е за 100 камшика на голо!
Philosopher
на 01.04.2022 в 17:12:40 #3Руската кочина се вмириса още повече
MyH4o
на 01.04.2022 в 17:04:48 #2Не се притеснявай, троле - Русия ще намери начин да излезе от ситуацията, защото има най-важното - воля да се развива, инженери на световно равнище и предостатъчно природни ресурси. А умираща България кога ще произведе нещо
rosstrollnadzor
на 01.04.2022 в 16:36:53 #1Дело плохо, друзя!... Руските двигатели не са сертифицирани за летене, нещо не им върви въвеждането в експлоатация, хамериканците отказаха да доставят техните, сега и французите. Иначе ние сме велика сила, правим всичко, имаме всичко и можем всичко. Те са да се връщат на Ан-2, там вече нема лицензи май, всичко е изтекло по давност. И най-важното, билетите да са в рубли!