Аржентина ще въведе промени в антидъмпинговата си система в опит да насърчи по-голяма конкуренция и да намали цените. Това обяви министърът на икономиката Луис Капуто, цитиран от Ройтерс.
Промените включват намаляване на максималната продължителност на антидъмпинговите мита от пет години, с неограничено подновяване, на три години с едно двугодишно удължаване, уточни Капуто.
По думите му настоящите разпоредби на Аржентина за антидъмпингови мита, предназначени да предотвратят нелоялна конкуренция между вносни и местни стоки, са увеличили потребителските цени и промишлените разходи.
Министърът поясни, че с тази реформа се насърчава конкуренцията, възстановява се първоначалната функция на антидъмпинговите мита и се търси по-прозрачна и балансирана външна търговия.
Промените, които ще бъдат публикувани в официалния бюлетин на правителството, ще включват също съкращаване на сроковете за разследване до осем месеца и рационализиране на процедурите.
Президентът Хавиер Милей превърна свиването на ролята на държавата в икономиката в ключова част от своята програма за изваждане на Аржентина от икономическата криза и намаляване на главоломната инфлация.