Европейската комисия призовава големите технологични компании като Google, Facebook и TikTok да етикетират съдържание, създадено от изкуствен интелект, за да ограничат разпространението на дезинформация онлайн.
Текст, видео и аудио, генерирани от инструменти като ChatGPT и DALL-E, се разпространяват все повече в интернет. Комисията иска компаниите да улеснят разпознаването на това съдържание и ясно да го обозначават на потребителите.
Законодателството за цифровите услуги на ЕС изисква платформите като Meta, Twitter и TikTok да идентифицират фалшификации и да ги маркират с "забележими маркировки" от 25 август, в противен случай може да им бъдат налагани глоби.
Европейският парламент също иска това правило да се прилага за всички компании, които исползват генеративен АI, като част от предстоящия Закон за изкуствения интелект.
Вицепрезидентът на Комисията Вера Йоурова призова също Microsoft и Google да предприемат мерки за предотвратяване на злоупотреби с иновативната технология в техните услуги. Комисията създаде нова група, в която участват 44 организации, за да обсъди най-добри практики за борба с новите технологии за генериране на дезинформация.
Twitter беше критикувана за напускането на доброволния кодекс за борба с дезинформацията само няколко месеца преди влизането в сила на Закона за цифровите услуги. През юли, комисията очаква от участниците в кодекса да представят доклади с анализи и планове за ограничаване на дезинформацията от генеративния изкуствен интелект.
beyonder-realm
на 06.06.2023 в 19:41:53 #1Пълни глупости