На днешната сесия на Европейския парламент в Страсбург евродепутатите ще обсъждат решението на Европейската комисия по Пакета "Мобилност".
Пакетът "Макрон" ще бъде първата тема за дебати в ЕП.
Промените станаха повод за национален протест на превозвачите у нас, който се състоя на 17 май, по време на Срещата на върха на лидерите на ЕС и Западните Балкани в София.
Според превозвачите промените в законодателството ще доведат до масови фалити на фирми. Според тях целта е да се елиминират от пазара българските, полските, унгарските и румънските превозвачи.
Сесията на ЕП започва в 18 часа българско време.
Припомняме, вчера, 27 май, темата коментира евродепутатът от ЕНП Андрей Новаков, който пропътува Европа в ТИР, за да "влезе в обувките" на превозвачите, които скочиха срещу Пакета "Макрон". По думите му протестът на превозвачите е основателен.
Според представителя на българските граждани в парламента на ЕС мерките в Пакета "Мобилност" са писани от чиновник, който няма понятие какво е реалната работа на превозвачите. Новаков заяви и че не трябва да има двойни стандарти в ЕС, а Европа отдавна вече била на две скорости.
Припомняме и че евродепутатът Ангел Джамбазки заяви, че се организира протест на превозвачите и в столицата на ЕС Брюксел.
"Най-важният въпрос е нахалството и наглостта на част от лобистите в определени държави, най-вече Франция, които се опитват по един антиевропейски начин да създават евроскептицизъм. Те разглобяват ЕС. Опитват се да откраднат един цял български сектор. Опитват се с непазарни методи да въведат административна пречка, така че българските превозвачи да фалират и да могат да вземат техните работници там като гастарбайтери. Това е безпрецедентно", категорично заяви Джамбазки.
mikelle-damiani
на 28.05.2018 в 14:03:41 #2Джамбазкото копеле да не лае много, защото Европа може да ни спре еврофондовете!
1abv1
на 28.05.2018 в 11:57:25 #1"Според тях целта е да се елиминират от пазара българските, полските, унгарските и румънските превозвачи." Ясно и точно казано! Няма какво да се добави. Е, това е ЕС - лицемерие и двойни стандарти. Когато чужда западна фирма започва бизнес у нас и наема местни работници не им плаща по стандартите на държавата от която идва, а по нашите местни нива на заплата. Когато обаче българска фирма използва по-евтиният труд на нашите шофьори, с което може да си позволи да работи на по-ниски цени от западняците, аууууу, веднага това се води нелоялна конкуренция и започват на най-висше ниво да се променя законодателството на Европа, за да се прецакат източноевропейските превозвачи. И някой ще ми говори за евроатлантически ценности и солидарност... Пфу, прогнил и гнусен съюз с неравноправни участници! Този гнил тумор ще се разпадне рано или късно.