Франция започва да предлага заеми, доминирани в евро на ирански купувачи на стоки по-късно тази година, за да подпомогне търговията извън обхвата на санкциите на САЩ, коментира ръководителят на държавната инвестиционна банка Bpifrance, съобщава "Ройтерс"
Франция се стреми да засили търговията с Иран след споразумението от 2015 г., което премахна много от санкции срещу Иран в замяна на контрол върху ядрената им програма.
Френският план е да предлагат експортни кредити, доминирани в евро, на ирански купувачи на френски стоки и услуги и така да се избегне обхвата на американското законодателство.
"Работихме много при подготовка на това през 2017 г. и продължаваме да работим всеки ден за условията на нашето навлизане в Иран", коментира изпълнителният директор на Bpifrance Никола Дюфорк.
"Това е напълно отделен поток-пари. В тази схема не съществува САЩ, нито долари ... никой не е гражданин на САЩ и не притежава щатски паспорт", допълва той.
Съществува възможност за около 1,5 милиарда евро в потенциални договори от заинтересовани френски износители. Кредити на Bpifrance могат да се предлагат през май или юни, добави той, обяснява Дюфорк.
Френските банки са възпирани от глобата в размер на 9 милиарда щатски долара на BNP Paribas през 2014 г., за нарушаване на финансовите санкции на САЩ, въпреки че е наложена преди ядреното споразумение.
Европейският гигант "Еърбъс" се оплаква от предпазливостта на банките, която хвърля сянка върху сделки, свързани с конкурента им "Боинг".
Общите експортни кредити на Bprifrance скачат на 186 милиона евро през 2017 г. от 30 милиона евро, година по-рано. Планирано е тази сума да се уеличи на 400 млн. Евро през 2018 г.
Shushko
на 02.02.2018 в 20:45:47 #3Ех, какво пренебрежение към държавата, борец за свобода и демокрация...
chafeto
на 01.02.2018 в 12:30:45 #2Франция активно "играе" с Иран преди и след революцията. В момента най-големия ирански производител на автомобили IRAN KHODRO произвежда автомобилите си на база на стари модели PEUGEOT, като заводът произвежда и автомобили с бранда PEUGEOT. Аналогичен е примера и с RENAULT и SAIPA. M/у другото и двете марки са присъствали на нашия пазар. На места още можете да видите малките автобуси MERCEDES O309D, Произведени от IRAN KHODRO. За малко присъстваше SAIPA в лицето на първата генерация RENAULT 5, години след като моделът беше свален от производство във Франция.
ce
на 01.02.2018 в 11:22:50 #1франсетата надават глас и искат своя далавера, ама мутрата ще ги докопа и пак ще ги перне с бухалката