Това не е просто спор за името на една страна - от него донякъде зависи съдбата на цяла Югоизточна Европа. Затова Москва е толкова усърдна в своя гъвкав цинизъм, пише анализаторът от "Франкфуртер алгемайне цайтунг" Райнхард Везер, цитиран от Дойче веле.
Спорът между Гърция и Македония за името не е просто някаква обикновена междусъседска свада. Той може да окаже въздействие върху стабилността в цяла Югоизточна Европа.
Македония носи същото име като една гръцка провинция, а на Атина това не ѝ харесва, поради което вече от години блокира сближаването на северната си съседка с ЕС и с НАТО. В резултат на това Македония за дълго влезе в една авторитарно-националистическа спирала, която почти доведе до разпадането на страната.
А ако Македония се разпадне, последиците за съседните държави ще бъдат необозрими.
Демократичният обрат в Македония създаде основата за ново раздвижване в спора за името. Но това раздвижване може да бъде блокирано, ако - под впечатлението на големите националистически демонстрации - Атина отново реши да се запъне. Такова развитие ще зарадва едного извън Гърция: Кремъл, който иска да предотврати приемането на Македония в НАТО.

Източник: ЕПА
В спора за името Москва действа с обичайния си гъвкав цинизъм. Досега горещо обичаше македонските националисти, днес обаче външният министър Лавров препоръчва на гърците да не се съгласяват с никакъв компромис.
Райнхард Везер
petar-hambarliyski
на 12.02.2018 в 15:46:05 #29Ако на Македония толкова ѝ пречи Гърция с нейните намерения да смени името на северния си съсед то защо Македония да не се слее федерално със някоя съседна страна,членка на НАТО и ЕС а те са само две :Гърция и БЪЛГАРИЯ.
halo
на 11.02.2018 в 19:26:47 #28Тесла, вземи си една плеймейтка за жена.
И очите и ръцете са пълни.
Е, портфейлът ще е празен, ама не е важно...
Tesla
на 11.02.2018 в 10:50:22 #27Това са пълни глупости! Ако САЩ и нато не бяха провокирали размирици и нападения в бивша Югославия сега нямаше да има спорове за имена,крайбрежни ивици кой е сърбин,македонец, косовар!? Кой има полза и облаги за дестабилизиране на региона,центъра на злото е на друг континент. Та в този ред,нямаше да има войни (граждански) в Ирак,Авганистан,Йемен,Сирия,Либия сега и Венецуела е на ход да поддаде под натиска на Борците за "мир" начело със САЩ! Нямаше да има и атентати,имигранти,истанбулски конвенции и конкурсите за красота щяха да радват окото!
Хирам
на 10.02.2018 в 12:33:48 #26Галин тъпогорец ризата си я сложи ти, а олигофрен назови баща си! С тоя изказ опитай в БЛИЦ , там ти е публиката!
HaideNashte
на 09.02.2018 в 09:47:51 #25Хирам - много добре си ги е казал и описал нещата
Който е живял преди 20 години - може да види и знае как точно така се обърна отношението на хората към "големите сили"!
Хирам
на 07.02.2018 в 14:09:33 #24Русия си стои настрани и потрива ръце. Изобщо не й трябва Македония. Самата Македония на никого не е необходима всъщност, дори на нас. това е измислен спор. Нещата обаче се обръщат бавно, но сигурно. забелязвам, как преди 20 години всички плюеха по Русия, дори и аз, всички дори се отвращавахме от тази страна, презирахме всичко свързано с СССР и очаквахме да се разпадне... Всички погледи бяха насочени към Щатите и Европа. сега какво стана - шепа соросоиди, като някогашните комсомолци, остават на барикадата да ни убеждават в евроатлантическите ценности, а останалите хора вече презираме тези "ценности" гаврим се с тях, а нормалните хора по света се отвращават от простотиите на щатската политика. Така всъщност Русия печели умовете и сърцата на хората просто с умерената си и принципна политика, без да прави нищо, без да дава пари, без да се разпростира извън чергата си. Просто оставя противниците си да се излагат с безкрайната си наглост и глупост и махалото само обърна посоката си. мммдааа
dakl
на 06.02.2018 в 14:11:51 #23Вече стана ясно че Русия е сменила проамериканското правителство на планетата Венера, а Нюза все още не ни е информирал за това!
chafeto
на 06.02.2018 в 12:53:09 #22user avatar 63769 СЛЕДВАЙ Майкрофт Холмс на 06.02.2018 в 10:31:35 #37 Колко много кремльовската *** обича мантрите: "дойче веле, дойче веле"! Прочетохте ли поне статията? Авторът е публикувал статията във ФАЦ, а ДВ са я препечатали. Доказателство: http://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/kommentar-zum-namensstreit-zwischen-griechenland-und-mazedonien-15432394.html Аман от чебурашки! Да, прочетохме я. Разбрахме още, че DW цитира ФАЦ. Но това не променя фактите около DW. През деветдесетте редовно четях техни материали, но за съжаление решиха те да си останат там, имам предвид в деветдесетте. Както виждате, едва ли днес може да съществува голяма медия, която да не обслужва дадена политическа/геополитическа доктрина, респ. интересите на дадени финансови елити. Нищо необичайно. Ама поне малко да си бяха освежили стила малко. И този патос, който демонстрират... Смешна работа. А най-жалки са репортажите им след някой терористичен акт в Европа. Ако авторите на този материал не бяха ФАЦ, а DW, стилът щеше да е доста по-инфантилен.
chafeto
на 06.02.2018 в 12:33:16 #21"А ако Македония се разпадне, последиците за съседните държави ще бъдат необозрими" ____________________________________________________________________________________________ Според мен ще се разпадне. И не поради някаква руско вмешателство, а чисто и просто поради демографския бум сред албанското население. А това е най-сигурния начин да завладееш дадена територия. Бавно, но сигурно. Да не говорим, че някои използват албанския фактор, сещате се за Косово и основния им благодетел. Има някаква надежда, ако в най-кратък период Християнското население започне да обръща нещата в демографско отношение, но това е много малко вероятно, имайки предвид досегашния ход на нещата.
ISIS
на 06.02.2018 в 10:07:48 #20Дарси, пък изхвърли го , и интернета също -все вредни неща изобретени от такива западни петокласника. Ама какво ще правиш след това - с великото руско образование. Където една ютия немогат да направят. Е на бомби и зарин са царе, ама нещо полезно?
Кастело Белведере
на 06.02.2018 в 10:02:18 #19Балканите малко по малко се изплъзват от грапавите масковски ръчички. Само српско ще остане още известно време да се пули от храсталака. Ама и на тях ще им дойде времето на осъзнаване. Съветизма си отива безвъзвратно, другари.
ISIS
на 06.02.2018 в 07:32:33 #18Пешо, то и ОПГ-то е в кремъл, ама това не значи че нещо добро.
Kopp
на 06.02.2018 в 01:03:26 #17DW!!!
hefest-armagedon
на 06.02.2018 в 00:01:30 #16teofan-fan--сори--ти си говорил за Гърция.Проблемът при Гърция и Великобритания е ,че те са много горди с миналото си и често не виждат добре настоящето.Извинявай-грешно съм те разбрал.
peter-h
на 05.02.2018 в 23:59:54 #15ранкфуртер алгемайне цайтунг" Райнхард Везер, цитиран от Дойче веле.?????????? въпросния швабин трябва да знае че ваниловя сладолед се прави и във кремъл ако не знае да прочете на опаковката ???????
hefest-armagedon
на 05.02.2018 в 23:48:24 #14teofan-fan--не разбирам -аз ли съм "Господинът Византиеца"--teofan-fan ? Напротив,ако съм аз се радвам,че България и Македония подписаха договор--нещо си в грешка за мен.А и твоя лин е гръцки--означава--богоявлен.
teofan-fan
на 05.02.2018 в 23:40:29 #13Господинът Византиеца,нямаше против Македония в СФРЮ.Сега ,като Македония с осъзнати български корени и приятели,на официалния документ,не се харесва на кои?На нашите стари ,добри приятели,Гърци,сърби и Имперските руси.
hefest-armagedon
на 05.02.2018 в 23:24:04 #12psp_11--съгласен ли си и тая вечер да коментираме по тема-С.Корея и Иран--че голяма скука.А пък ти си спокоен и умен човек,макар и опонент и ми е приятно.С въпроси.
hefest-armagedon
на 05.02.2018 в 23:20:58 #11psp_11--прав си за името на Македония.
psp_11
на 05.02.2018 в 23:13:01 #10Македония е географско понятие. Има три такива страни - Косово-Украйна-Македония и от тях нищо не става.. В света Британия е назовавала част от колониите..