Във време, когато цената на горивото скача, когато цената на газа скочи на световните пазари и когато цените на хранителните продукти растат по целия свят Франция се готви за избори.

Тази ситуация с цените на ресурсите не датира от войната в Украйна. Започна преди няколко месеца, когато в края на първите ограничения силното глобално възстановяване доведе до експлозия в цените на някои суровини и разходите за живот като цяло. За да ограничи последствията от най-сериозната енергийна криза след петролния шок от 1973 г. върху ежедневието, правителството на Франция действа много силно и дава заявка, че ще продължи, за да защити покупателната способност на французите. Премиерът Жан Кастекс съобщи, че от 1 април и за период от 4 месеца към цената на бензина ще се прилага отстъпка от 15 цента за литър гориво. Благодарение на антиинфлационния щит, въведен от властта цените на електроенергията във Франция са се увеличили само с 4%.

В Испания ръстът е 70%, а в Италия 130%. Франция е мобилизирала усилия от 20 милиарда евро, отчетени за годината, за да подкрепи всички онези, които са най-бедни или най-застрашени. Тази седмица кандидатът Еманюел Макрон обяви конкретни мерки, които ще подобрят покупателната способност през следващите години. Ако французите му се доверят, Еманюел Макрон ще продължи да повишава покупателната способност, като разработи, например, механизъм за "споделяне на стойност" (участие, споделяне на печалба, бонус) във всички компании.

Цената на зареждането с гориво и сметките за отопление ще паднат само ако французите инвестират в производството на чиста енергия във Франция, посочват от щаба на Макрон. От там призовават за инвестиране в технологии и иновации, които отделят по-малко CO2. За целта Еманюел Макрон предлага да продължи да инвестира средства, за да позволи на всеки французин лесно да смени колата си с хибридна или електрическа. Той също така си постави за цел да обновява 700 000 жилищни сгради.

Макрон: Войната може да доведе до глад в Европа и Африка

Макрон: Войната може да доведе до глад в Европа и Африка

В рамките на 12 до 18 месеца доставките на хранителни продукти ще бъдат нарушени