Канадците заменят годишната си ваканция на юг от границата с пътувания с кола из Отава, белите нощи в Юкон, наблюдение на китове в Нова Скотия или туризъм в Банф.
Новото желание да останат в страната започна по-рано тази година, когато президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши да анексира Канада и наложи серия от мита върху канадските стоки, което предизвика движението "Купувайте канадски продукти", целящо да бойкотира американските компании и да избегне пътуванията до САЩ, обобщи "Ройтерс".
Базираната в Лондон, Онтарио, компания Guess Where Trips продава специално подбрани пакети за пътувания с кола в четири канадски провинции и отчита 75% увеличение в продажбите на пътувания в цялата страна от началото на годината в сравнение с миналата година.
Премиерът Марк Карни също призова канадците да се възползват от новия пас "Canada Strong", който предоставя безплатен или отстъпка за достъп до няколко национални парка, исторически забележителности и музеи това лято.
"Канадците правят избор да посетят тази велика страна, да прекарат време тук със семейството си, с приятелите си.
Те правят избор да купуват канадски продукти", каза на пресконференция в Хънтсвил, Онтарио Марк Карни.
Картата за отстъпки контрастира с решението на Тръмп да увеличи входните такси в националните паркове на САЩ за посетители от други страни.
Проучване на Банката на Канада тази седмица показа, че 55% от канадците планират да харчат по-малко пари за почивка в САЩ тази година, докато 35% заявиха, че ще харчат повече за пътувания в Канада. Проучване на TD Bank показа, че 64% от анкетираните канадци планират да пътуват в страната, което отразява увеличението на резервациите за вътрешни полети.
Разходите за вътрешен туризъм в Канада са се увеличили с 4% през първото тримесечие на тази година в сравнение с миналата година, според Destination Canada, правителствена агенция, която насърчава канадския туризъм.
Броят на обратните полети от САЩ, извършени от канадци, е спаднал с 17% през май в сравнение с миналата година, докато броят на подобни пътувания с автомобил е спаднал с 37% през същия месец, уточни канадската статистика.