Канадците заменят годишната си ваканция на юг от границата с пътувания с кола из Отава, белите нощи в Юкон, наблюдение на китове в Нова Скотия или туризъм в Банф.

Новото желание да останат в страната започна по-рано тази година, когато президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши да анексира Канада и наложи серия от мита върху канадските стоки, което предизвика движението "Купувайте канадски продукти", целящо да бойкотира американските компании и да избегне пътуванията до САЩ, обобщи "Ройтерс".

Базираната в Лондон, Онтарио, компания Guess Where Trips продава специално подбрани пакети за пътувания с кола в четири канадски провинции и отчита 75% увеличение в продажбите на пътувания в цялата страна от началото на годината в сравнение с миналата година.

Премиерът Марк Карни също призова канадците да се възползват от новия пас "Canada Strong", който предоставя безплатен или отстъпка за достъп до няколко национални парка, исторически забележителности и музеи това лято.

"Канадците правят избор да посетят тази велика страна, да прекарат време тук със семейството си, с приятелите си.

Те правят избор да купуват канадски продукти", каза на пресконференция в Хънтсвил, Онтарио Марк Карни.

Картата за отстъпки контрастира с решението на Тръмп да увеличи входните такси в националните паркове на САЩ за посетители от други страни.

Проучване на Банката на Канада тази седмица показа, че 55% от канадците планират да харчат по-малко пари за почивка в САЩ тази година, докато 35% заявиха, че ще харчат повече за пътувания в Канада. Проучване на TD Bank показа, че 64% от анкетираните канадци планират да пътуват в страната, което отразява увеличението на резервациите за вътрешни полети.

Канада  може да приеме мита като част от търговска сделка със САЩ

Канада може да приеме мита като част от търговска сделка със САЩ

Тръмп обяви по-рано, че ще наложи ново 35% мито върху канадски стоки, считано от 1 август

Разходите за вътрешен туризъм в Канада са се увеличили с 4% през първото тримесечие на тази година в сравнение с миналата година, според Destination Canada, правителствена агенция, която насърчава канадския туризъм.

Броят на обратните полети от САЩ, извършени от канадци, е спаднал с 17% през май в сравнение с миналата година, докато броят на подобни пътувания с автомобил е спаднал с 37% през същия месец, уточни канадската статистика.