Китайският президент Си Дзинпин се срещна с представители на международната бизнес общност в Пекин в петък. Това разкри официалната информационна агенция "Синхуа".
Срещата се е състояла в Голямата зала на народа в петък сутринта, уточни официалната китайска информационна агенция, без да разкрива подробности за обсъжданите теми и проблеми.
Според "Ройтерс" на разговора са присъствали представители на водещите германски автомобилни производители BMW и Mercedes, но и на гиганта в производството на чипове Qualcomm.
Ключовата среща на Си Дзинпин се проведе на фона на режима на митата, наложени от Доналд Тръмп.
Срещата е продължение на състоялия се миналия уикенд Китайски форум за развитие - водещо бизнес събитие, на което тази година премиерът Ли Цян призова държавите да отворят пазарите си и да се борят с "нарастващата нестабилност и несигурност".
Ли също така обеща, че Китай ще провежда по-активни макроикономически политики.
Честотата на срещите между чуждестранни ръководители и високопоставени китайски власти се повиши през последния месец, след като официалните данни показаха, че преките чуждестранни инвестиции са намалели с 27,1% на годишна база в местна валута през 2024 г., пресмята "Ройтерс".
Това е най-големият спад на инвестициите от световната финансова криза през 2008 г. насам.
Глобалните компании изнасят производството си от Китай в опит да диверсифицират веригите си за доставки и да намалят риска от операциите си в условията на ескалиращо геополитическо напрежение.
Забавянето на китайската икономика също е допринесло за намаляването на инвестициите.
Пекин също така се стреми да подобри отношенията си със световните бизнес лидери, за да намали щетите, предизвикани от митата, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп.
Китай остава един от най-големите пазари за германските автомобилни производители, включително BMW, Mercedes и Volkswagen , въпреки изтичането на пазарен дял към Tesla и китайските конкуренти, включително BYD и Xiaomi.
Пекин може да стане още по-важен, след като Тръмп обяви нова 25-процентна митническа тарифа върху вноса на автомобили в САЩ, която трябва да влезе в сила на 3 април.
Германските автомобилни производители напоследък увеличиха усилията си да търсят технологични партньорства с китайски компании, за да повишат конкурентоспособността на продуктите си там.