Американското правителство обяви, че иска да накара производителите на лекарства да разкриват в рекламите си по телевизията цените на лекарствата, отпускани с рецепта, съобщават американските медии.
Основната търговска група в лекарствената индустрия на САЩ обяви, че фармацевтичните компании са готови само и единствено да оповестяват цените на сайтовете си, но не и в телевизионните реклами, и че те ще започнат да го правят през следващата пролет.
Министърът на здравеопазването и социалната политика Алекс Азар представи предложение, което ще се прилага за всички маркови лекарства, обхванати от програмите Medicare и Medicaid.
"Пациентите заслужават да знаят колко би струвало определено лекарство, когато им бъде казано за ползите и рисковете, които то може да има", коментира Азар, допълвайки: "Те заслужават да знаят, ако фармацевтичната компания злоупотребява с увеличението на цените си. И те заслужават да знаят това всеки път, когато видят лекарство, което им се рекламира по телевизията."
Повечето американци не плащат пълната цена за рецепти - една от причините фармацевтичните компании да се противопоставят на разкриването на цените, твърдейки, че това просто ще обърка обществеността. Ала застрахователните планове базират комисионните си на списъка с цените, определени от фармацевтичните компании. А пациентите с определени планове или без застраховка понякога плащат пълната цена.
Президентът на САЩ отдавна обеща да намали цените на лекарствата, а през май неговата администрация публикува "план" с неясни предложения за това, включително проучване на цените в телевизионни реклами.
Часове преди обявлението на Азар, търговската група "Фармацевтични изследвания и производители в Америка", известна като PhRMA, заяви, че 33-те членове групата са се съгласили да включат в рекламите сайт, в който да са уточнени цените на лекарствата, всякакви вероятни извънредни разходи и всяка налична финансова помощ. Групата също така планира своя собствена интернет страница, където пациентите биха могли да търсят лекарства по име и да намерят подобна информация.
"Оценяваме усилията им", коментира Азар и добави: "Но публикуването на информация на даден сайт не е същото като публикуването ѝ в реклама."