Критиците на санкциите срещу сенчестия флот от различни страни казват, че те са малко ефективни:

Администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп обмисля възможността да наложи нови санкции срещу руския сенчест танкерски флот, ако Москва не се съгласи на примирие до този петък. За това съобщава вестник Financial Times.

Двама събеседници на вестника, запознати с плановете на Белия дом, са заявили пред вестника, че санкциите срещу танкерите се считат от администрацията на Тръмп за достатъчно лесен първи стъпка.

Друг събеседник, близък до администрацията, е съобщил на FT, че там се разглеждат няколко варианта за по-нататъшни действия, включително и санкции срещу сенчестия флот.

Ако санкциите бъдат наложени, това ще бъде първата подобна стъпка, предприета от администрацията на Тръмп: досега Тръмп се въздържаше от налагането на санкции, заявявайки на неясни основания, че Путин иска мир, а санкциите ще попречат на преговорите за прекратяване на войната.

При президента Байдън САЩ, освен много други санкции, наложиха и санкции срещу 213 танкера, превозващи руски суров нефт, нефтопродукти или химикали. Европейският съюз наложи санкции срещу 415 такива кораба.

Швеция проверя застраховките на корабите -мерки срещу руския "сенчест флот"

Швеция проверя застраховките на корабите -мерки срещу руския "сенчест флот"

Бреговата охрана и Шведската морска администрация ще събират информация за застраховките на корабите с цел по-ефективен мониторинг

Критиците на санкциите срещу сенчестия флот от различни страни казват, че те са малко ефективни: старите танкери под различни флагове, скривайки произхода на продукта, продължават да превозват руски петрол. Същността на санкциите се състои в това, че на компаниите, свързани със западните страни, е забранено да купуват руски петрол на цена над 60% за барел и да застраховат танкерите, натоварени с него.

Полша прогони кораб от руския сенчест флот, маневрирал край захранващ кабел

Полша прогони кораб от руския сенчест флот, маневрирал край захранващ кабел

Корабът е бил подозрителен

Но журналистите от FT твърдят, че според наблюденията на администрацията на Байдън и собствените им изчисления, санкциите срещу конкретни кораби (а не срещу собствениците или управляващите фирми) са се оказали доста ефективни. 115 танкера от санкционния списък на САЩ преди включването им в него са превозвани средно 48 млн. барела руски петрол на месец, а след включването им - само 13 млн. барела.