Индустрията за производство на играчки на стойност 40 млрд. долара, която до голяма степен разчита на производството в Китай, е силно засегната от новите тарифи на президента Донал Тръмп.
Това коментира АФП.
От внесените през миналата година в САЩ играчки на стойност над 17 млрд. долара, над 13 млрд. долара са дошли от Китай.
"Нещата спряха", казва Джош Стаф. Той е главен изпълнителен директор на Duncan Toys Company, която има склад в Индиана.
Тъй като продуктите му сега са изправени пред 145-процентно мито, "спряхме да изпращаме стоки в САЩ", добави той.
Близо 100 дни след завръщането на президента Доналд Тръмп в Белия дом американският бизнес се опитва да се приспособи към бързо променящите се търговски политики.
Цялата продуктова гама на "Дънкан" е проектирана в САЩ, казва Стаф, но китайските фабрики произвеждат почти всички играчки.
Фирмите там са развили специализирани способности за производство на сложни части за изделия като най-продаваните йо-йо.
Повечето американски компании за играчки са спрели доставките, след като Тръмп наложи нови мита върху много продукти от Китай тази година, каза Стаф.
Този ход повиши митото, което американските фирми плащат при внос на всякакви играчки, произведени в Китай - от плюшени играчки до фигурки - от нула на 145%, което увеличи разходите за внос повече от два пъти.
"Това е доста изтощително", добави Стаф. "Като бизнес лидер, след 100 дни работа на администрацията, бих казал, че най-трудната част е несигурността."
"Трудно е да се изгради някаква стратегия и да се върви към план, когато знаем, че нещата се променят почти ежедневно."
И ако митата останат в сила, "цените на тези играчки, които дори са налични, вероятно ще бъдат два пъти, ако не и повече по-високи, от цените им през миналата година", предупреждават от Асоциацията на производителите на играчки.
Въпреки че Съединените щати произвеждат някои играчки, много от продуктите изискват ръчен труд и ще са необходими години, за да се разрасне производствената база в САЩ.
Компаниите бяха готови да заобиколят допълнителното 10-процентно мито на Тръмп върху китайския внос, наложено през февруари заради предполагаемата роля на Китай във веригата за доставки на фентанил.
Но през март Тръмп повиши нивото на 20 процента. През април цифрата експлодира до 145 процента.
Стаф се надява, че индустрията за играчки може да получи изключения, като отбелязва, че Тръмп е започнал да се насочва към конкретни индустрии.
Играчките бяха изключени от митническата война с Китай по време на първия мандат на Тръмп.
Ако няма промяна в политика, то Коледните продажби ще бъдат силно засегнати.
torbalan
на 21.04.2025 в 07:15:39 #1Немат ли си с какво да си играят там бе?…