Кампания на френското правителство в социалните медии е блокирана от Twitter със собствения им закон за фалшиви новини, съобщава БиБиСи.

От декември, Франция изисква онлайн политически кампании да декларират, кой е платил за тях и колко е изразходвал. Сега обаче Twitter отхвърли правителствена кампания за регистрация на избиратели.

Компанията не можеше да намери решение, за да се подчини на буквата на новия закон, заявяват служители и решава вкупом да избегне потенциални проблеми.

Кампанията #OuiJeVote - "Да, гласувам", насърчава избирателите да се регистрират за европейските избори преди крайния срок. Тя е управлявана от информационната служба на френското правителство, която е планирала да плати за спонсорираните туитове, според АФП.

Отказът на Twitter да вземе пари от държавата за популяризиране на посланието обърква мнозина във Франция. Един народен представител, Наима Мучу, пише: "Помислих, че това е първоаприлска шега".

Вътрешният министър Кристоф Кастантер се включи в платформата, за да изрази разочарование от решението. "Приоритетът на Twitter трябва да бъде борбата срещу съдържанието, което прославя тероризма. Не кампании за регистриране в избирателните списъци на демократична република."

Новият френски закон, който влезе в сила през декември, има за цел да се бори с анонимни политически послания и да изясни кой плаща за реклами.

Изисква се онлайн платформите да предоставят "честна, ясна и прозрачна" информация за лицето или фирмата и платената сума в отворен и достъпен формат на базата данни.

Правителствената информационна служба заяви пред АФП: "T не знае как да направи това и затова реши да заеме изцяло твърда политика, с която е да се прекъсне всяка така наречена политическа кампания."

Службата твърди, че обществено информационно съобщение, което просто изисква от хората да се регистрират, за да гласуват, не трябва да се счита за "политическа кампания".

"Не че законът се е отбърнал срещу нас, това е платформа, която не отговаря на изискванията", се казва в него.

"Според нас това е последната позиция от тяхна страна да поставят дискусията отново на масата, с цел коригиране на мерките."

ЕК е разочарована от Фейсбук, Гугъл и Туитър срещу дезинформацията

ЕК е разочарована от Фейсбук, Гугъл и Туитър срещу дезинформацията

Компаниите не са достатъчно усърдни, ако не се справят, ще има регулация