Twitter се извини за "неволно" използвани имейл адреси и телефонни номера, предоставени от потребителите за сигурност на акаунта си, а предоставят възможност за насочваща индивидуална реклама, съобщава БиБиСи.

Компанията заяви, че трети страни маркетолозите може да са успели да достигнат до конкретни потребители в Twitter въз основа на данни за контакт, дори ако потребителят не е пожелал информацията да се използва по този начин.

В изявление Twitter заяви, че "не можем да кажем със сигурност колко хора са засегнати", но БиБиСи установява, че е върху потребителите в световен мащаб.

Компанията не се свързва активно с клиентите директно, за да ги информира за нарушението. Компанията казва кога е открила проблема, но обяснява, че е решен "от 17 септември" - преди 21 дни.

Фирмата заяви, че "вече не използва телефонни номера или имейл адреси, събрани с цел безопасност или сигурност за реклама".

Twitter, чийто централен офис е в Дъблин, няма да потвърди дали е уведомил ирландския комисар по защита на данните, освен да каже, че общува с регулаторите "където е уместно".

Съгласно Общия европейски регламент за защита на данните (GDPR), потребителите трябва да бъдат информирани, ако данните се използват за цел, различна от тази, за която са били предназначени.

Twitter обяснява, че има 139 милиона потребители, които използват платформата всеки ден и се обслужват с реклами. Ситуацията включва система, с която Twitter предлага на рекламодателите да съпоставят собствената си база данни с имейл адреси на клиенти - събрани независимо от Twitter - с потребители в Twitter, които използват същия имейл адрес.

Практиката - често срещана в социалните мрежи - позволява силно насочена реклама, предназначена да достигне до потребители, които вероятно вече са запознати с марката или продукта.

Това, което Twitter разкрива сега е, че това съвпадение по имейл препраща адреси, които потребителите са изпратили единствено с цел повишаване на сигурността на акаунта си чрез добавяне на двуфакторна автентификаци, а не за реклама.

Това е метод, който добавя второ ниво на сигурност - като получаване на текстово съобщение с код за влизане - за да се предотврати злонамерените участници да могат да използват идентификационните данни на човек.

"Когато даден рекламодател качи маркетингов списък, може да сме съпоставили хората от Twitter с техния списък въз основа на имейла или телефонния номер, който притежателят на акаунта в Twitter е предоставил с цел безопасност и сигурност", обяснява компанията.

"Това беше грешка и се извиняваме".

Twitter признава за използвани потребителски данни, така е от 2018 г.

Twitter признава за използвани потребителски данни, така е от 2018 г.

Компанията съжалява и обещава, че повече няма да прави така