13 години назад за първи път в онлайн пространството се появява разработеният от харвардския студент Марк Зукърбърг сайт The Facebook, който първоначално има за цел да свърже студентите от американското учебно заведение.
Две години по-късно неговите потребители вече са 12 милиона души и от името му е отпаднало "the".
За малко повече от десетилетие социалната мрежа се превръща от просто хоби на Зукърбърг в хегемон в интернет, съревноваващ се с по-старите лидери на бранша.
Трудно е обаче човек да си представи какво точно представлява "машината" на един от най-популярните сайтове в света. Ето и малко статистика, която ще ви убеди, че Facebook наистина е сила в онлайн пространството:
yavor-moskov
на 20.06.2017 в 05:54:11 #2Не съм съгласен и ще се аргументирам защо. Аз не мога да говоря за българската действителност защото дълго време живея в САЩ. Тук Фейсбук е необходимост. Политическите партии поддържат връзка със симптизантите си и организират кампании за набиране на средства, фирми за мобилни телефони решават технически проблеми на клиентите си, приятели и колеги си уреждат срещи в реалния живот във Фейсбук. Например, аз съм член на една група за здравословно хранене. Имаме членове от 20 годишна възраст до 76. Ние практически не си звъниме по телефоните, уреждаме си срещите по Фейсбук. Който пристигне първи се тагва със точното си местоположение и ти само натискаш този линк и телефона ти автоматично включва навигацията с точност до един или два метра и дори сам ти предлага къде да паркираш и да платиш само с пръстовото разпознаване. Аз не казвам, че това е добре. Просто разказвам каква е действителността тук. И в Америка и в България има сайтове за малки обяви, където всеки продава всичко. В Америка те бързо залязват. Има десетки хиляди групи за продажба на всичко във фейсбук. Много от най-добрите промоции на магазините за хранителни стоки също са там. Аз не работя на високо платена работа и графика ми се сменя всяка седмица. Познайте къде се качва всяка неделя, във фирмената затворена група, не по имейл. Аз съм член и на няколко групи свързани с града Атланта. Това ми е единствения начин да разбера за важни местни новини или събития, къде се намира избирателната ми секция или къде има концерти. Дори с лекаря си се свързвам през фейсбук месинджър. Съвсем сериозно, той рядко си поглежда телефона и виси постоянно във фейса. Просто тук хората престанаха да си говорят един с друг, фейса им е единствената връзка. Същото е положението с пазаруването. Търговията на дребно е в невероятна криза в САЩ. Верига след верига фалира, защото всеки предпочита да си седи вкъщи и да пазарува по интернет и да не вижда други хора изобщо. Дори вече започна доставка на пресни плодове, зеленчуци и дори месо по интернет. Очаква се скоро това да стане огромен пазар. Примерно седиш си на балкона с приятели и вместо да отидете на кино, си гледате най-новия филм директно по интернет. Или ви доставят най-изисканото храна още пареща вкъщи. Бях вчера в един парк и се изумих, че няма никакви хора. Най-добрия ми приятел ме попита защо се учудвам. Хората или си имат безплатен фитнес в квартала, или на пет минути разстояние с кола има много евтин фитнес където си слагат слушалките и почват да спортуват с контролирана температура и влажност на въздуха. Не им се слушат деца или щурци или път да си позеленят панталоните. И така възпитават и децата си. Много рядко ще видиш деца с топка гонещи се по поляните или градините, всички са си по къщите.
babaiaga
на 19.06.2017 в 12:41:54 #1Фейсшит е безсмислица за хора без работа, лично мнение и самосъзнание. За такива, които се крият зад монитора, и нямат друг начин на себеизразяване освен този във "фейса". Скрити зад монитора са силни. Това им дава поле за изява. Снимал се с паркирана на улицата луксозна кола, която никога няма да може да си позволи - но е "гъзар". Отишъл на "слънчака" и през 5 минути качва снимки - трябва целият свят да узнае, че е след цяла година е успял/а да събере 500 лева, и да отиде за 2 дни "на слънчака".... Ткова е. Това е фейсшит. Лошото е, че много хора го приемат за нещо сериозно......