Инж. Тони Грозданов, ръководител отдел „Изпълнение на програми с национално финансиране“ в интервю за Веселина Станчева, News.bg

Инж. Грозданов, днес бе даден официалният старт на ремонта на жп гара Сливен. Бихте ли ни казали какви дейности предстои да бъдат извършени?
Днес е първият ден за началото на строителните работи. Подписан е Oбразец 2 за откриване на строителната площадка. Гарата е построена през 1963 г. и близо 20 години не са изпълнявани никакви видове ремонти. За съжаление, тя е в окаяно техническо състояние. След сключване на договор имаме избран изпълнител. Възнамеряваме покривното пространство да бъде поправено с нова хидроизолация. Сградата ще бъде санирана. Ще бъдат изпълнени всички изисквания относно трудноподвижните лица. Самата сграда представлява 3 блока: „Администрация“, „Обслужване“ и „Чакалня“. В чакалнята и административната част на сградата ще бъдат изградени и обособени помещения, които ще позволяват достъп на трудноподвижни лица със съответните санитарни възли. Ще бъде обособено помещение за майки с деца, така че да няма предпоставки за излизане на перона. Ще има отделен кът за игра на децата, евентуално до изчакване на съответния влак. Предвижда се изцяло да бъде подменена електрическата система на гарата, както и отоплителната инсталация. Гарата ще придобие европейски вид.

Кога е предвидено да приключи ремонтът и каква е стойността на строителните дейности?
Продължителността на същинското строителство е 210 календарни дни, което означава, че може би в средата на октомври работите ще приключат. Все пак сградата е голяма, тя е със застроена площ 1366 м и разгъната площ 1905 м. Надяваме се, при добро стечение на обстоятелствата и добри метеорологични условия, в средата на месец октомври ремонтът да приключи. Стойността на договора е 2 786 000 лв., като същинското строителство е 2 448 000 лв.

Кога за последно е била ремонтирана гарата?
Частични ремонти са изпълнявани по покривното пространство на гарата. Подменяна е дограмата на първи и втори етаж, но пак частично. Кардинални ремонти не са изпълнявани. Последният ремонт е изпълняван преди повече от 8 години и това наложи компанията да вземе отношение и гарата да бъде ремонтирана с по-сериозни средства.

Как протича процесът на колаборация между вас и строителя?
Строителят е избран на базата на сключено рамково споразумение. След обследване на сградата и техническа експертиза, е изготвен работен проект, който е приет на експертен технически съвет в компанията. Въз основа на него и с участието на надзора, е направена оценка на съответствието. Цялата документация е вкарана в областта и по този начин вече имаме строително разрешение.

Какво предстои във Вашата област?
НКЖИ предвижда за периода 2017-2019 г. ремонт на близо 97 технически сгради и приемни здания. За 2017 г. те са около 41, като по-големите от тях са Илиянци, Монтана, Подуяне, Шумен. За 2018 г. предвиждаме гара Разград, гара Ямбол. Имаме намерение да изпълним и други 28 обекта – Гюешево, Ихтиман, това са по-големите сгради. Компанията отделя средства и за техническите си сгради.