Сашо Костадиновски, представител на изпълнителя на проекта за реконструкция и електрификация на жп линията между Пловдив и Свиленград, в интервю за News.bg

Господин Костадиновски, Вие сте представител на изпълнителите на проекта за реконструкция и електрификация на жп линията между Пловдив и Свиленград. Срещнахте ли някакви особености при новоизграждането на жп инфраструктурата и какви основни дейности извършихте?
Бих искал преди всичко от името на фирмата да благодаря на правителството на България за доверието. Нормално е един толкова мащабен проект да има много особености и предизвикателства. Предизвикателство беше, че е наш първи проект в България. Предизвикателство беше да се направи дизайнът и да се гледа финалното разрешение за строеж. Проектът попада в категорията на значително мащабен проект, нелек за изпълнение. Щастлив съм, че днес е готов.

Скоростта на движение на влаковете ще бъде висока, съответно и шумът. Как сте се погрижили за комфорта на жителите в урбанизираните територии?
Направени са акустични изчисления и съгласно резултатите са проектирани и изградени шумозаглушителни стени. Има няколко типа стени - от плексиглас, бетонови стени.

Какви бяха предизвикателствата при изпълнението на ремонта на жп участъка Първомай-Свиленград?
На първо място бих поставил самата изработка на проектната документация, координацията с институциите, за да се получи накрая одобрен проект и разрешение за строеж. Голямо предизвикателство беше да се построи гара Свиленград, специфична гранична гара, защото има много съоръжения и правила. Основното предизвикателство беше да се получи разрешение за строеж.