Какво правим с Бургас-Александруполис? Ако човек се опита да следва логиката на изказванията на правителството срещу проекта и решенията на МС, определено ще стане шизофреник. Нееднократно премиерът Бойко Борисов заяви, че България вече не се интересува от участие в проекта.
Последователен в позицията си, министър-председателят неколкократно дава да се разбере, че България възнамерява да се оттегли от партньорството с Русия и Гърция, след като приключат изследванията за влиянието на проекта върху околната среда.
В Google може да бъде намарен цял "архив" с позицията на премиера срещу Бургас-Александруполис. Обаче днес - 13 юли 2010 година, правителството решава да увеличи капитала на "Проектна компания нефтопровод Бургас - Александруполис БГ" - ЕАД чрез емитиране на 150 броя нови акции на стойност 150 000 лева. Ресурсът е минимално необходимият за изпълнението на оперативната дейност на дружеството и за неговата издръжка до окончателното приемане на решение относно възможността за изпълнение на проекта „Петролопровод Бургас-Александруполис".
Средствата от увеличението на капитала са предвидени и за изпълнение на ангажиментите на дружеството като акционер в международната компания „Транс Балкан Пайплайн Б.В.", регистрирана в Амстердам и създадена по силата на споразумението между правителствата на Русия, България и Гърция за сътрудничество в строителството и експлоатацията на петролопровода. Важно е да се отбележи, че не за първи път се увеличава капиталът на проектната компания. Такова увеличение имаше и през миналата 2010 година, когато кабинетът "Борисов" увеличи капитала й от 50 000 лв. на 200 000 лв.
150 000 лева държавни пари може и да не са кой знае какъв разход, ама да издържаме една компания да извършва едни дейности, резултатът от които, ако вярваме на премиера, излиза че са напълно излишни, май идват множко. И се питаме защо?
Защо, ако няма да реализираме проекта, трябва да даваме "пари на вятъра". Ако тези 150 000 лева са ни излишни, все можем да ги инвестираме в нещо по-дългосрочно и сигурно като реализация - например достъпна градска среда, обновяване на някоя градинка или парк.
От тези действия става видно, че въпреки кризата, дупката в бюджета, "опосканата държава" все пак имала едни излишни пари, които да влага в проекти с неясно бъдеще. Поне така излиза!
Но пък няма средства изцяло да финансира трансплантацията на деца в чужбина. За здравето на децата на България трябва лимит!
izotzadze
на 16.07.2011 в 00:54:01 #10Какво правим с Боце?
mind
на 14.07.2011 в 10:46:56 #9http://news.ibox.bg/news/id_1092124951 А ето и за децата над милион
Traktorbuster
на 14.07.2011 в 10:35:14 #8Диляна Панайотова -
mind
на 14.07.2011 в 10:32:32 #7Борисов не е казал никъде, че няма да правим петролопровода. Каза че чака екологичната оценка и ако тя не е положителна няма да го правим, което е съвсем различно. След като екологичната оценка беше отрицателна сега руснаците са на ход. Трябва да предложат нов проект който да е безопасен от екологична гледна точка. ..................................................... Извинявам се че ще го кажа ама айде стига с тези деца били те изоставени или болни изтъркахте се вече то бива популизъм ама вашето минава всякакви граници. Не че не трябва да се помогне на децата но това е отделна тема и не бива да се смесва. Нека да се коментира отделно, а не кой каквото подхване и някой като дърта циганка просякиня веднага му припомня "Ами за децата?".Пошло е разберете! По същата логика някой пък може да каже айде стройте го този петролопровод накрая, че печалбата от него да отива за децата имащи нужда от лечение ...........
Traktorbuster
на 14.07.2011 в 10:22:25 #6изгоден ????? ============================================= Янков | 14.07.2011 00:45 Бойко, глупако, защо си против изгоден за България проект?
US
на 14.07.2011 в 02:16:19 #5Янков, как разбра че Б-А петролопровода е "изгоден" за България проект? Аз пък смятам, че е доста неизгоден. И за теб да го напиша за 150-ти път - трансфера за цялото разстояние е $1/тон петрол. Това е (пресметнато на разстояние) 6-8 пъти по-лошо заплащане, отколкото за трансфера през (например) Беларус (петролопровод "Дружба"). И става дума за 7-12млн тона нефт. Т.е. става дума за 7-12млн долара "печалба". Ако извадиш разходите, ще видиш че нищо не остава - това е част от "тройния шлем" на рубладжиите. Обаче при един само разлив в Бургаския залив, България моментално загубва 2млрд евро в туристически бизнес. И почистването ще струва 100-300млн долара. Колко десетки години "печалба" ще гарантира това. И кой плаща за почистването?
Янков
на 14.07.2011 в 01:45:34 #4Бойко, глупако, защо си против изгоден за България проект? Защо да не правим пари от географското си положение? Само с магистрали и спортни зали няма да напреднем много.
rusnache
на 14.07.2011 в 00:06:51 #3ЮС, това което каза е вярно, ама обясни ми - Бойко казва няма да го правиме, демек България излиза, за какво се харчат още кинти за това, спира се финансиране и това е, ама сега ще излезне, че тука едни 150 хиляди, там едни 400 хиляди и после щото сме се отказали плащаме неустойка някакви си милиони, е аре да не го набива целия, като ще плащаме наустойки, поне други кинти да не харчиме. Всички яхтата на Доган и в открито море, а там, на къде фанат.
US
на 13.07.2011 в 23:59:08 #2Дилянче, Дилянче - като имаш завещани скъпи говна от предишното продажно комуноидно правителство, не можеш ей така да ги спреш безпричинно, защото тези продажници ни обвързаха и с международни договори. Не е лесно да е измъкнеш от гадната хватка в която СтаниШЕВ, Гоце, Р.Овч. и П.Димитров поставиха Б-я. Това пак са нищожни средства - попитай сега СтаниШЕВ, Гоцко и Р.Овч., за КАКВО точно платиха 1млрд лева в "Белене"? Само за да обвържат държавата? Или за нещо полезно? Попитай се също колко (ако в това мерим) човешки живота можеха да бъдат спасени с този милиард лева и заслужава ли крадливата тройна ламя да живее (вкл. и крадлив Дедо, който се е изакал днес по въпроса)?
Traktorbuster
на 13.07.2011 в 20:29:25 #1Диляна Панайотова - шизофреник. ...