От АПИ са обследвали пътищата с най-много катастрофи. Заедно с новата Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" да бъдат набелязани още мерки за обезопасяването им. Пътната безопасност е топ приоритет и по него се работи.

Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при участието си в международната кръгла маса на тема "Ефективни модели и инструменти за повишаване на безопасността на транспортната система". Повод за дискусията е Деня на безопасността на движение по пътищата. 

БСП: АПИ се подиграва с нас за проверката на пътищата и магистралите

БСП: АПИ се подиграва с нас за проверката на пътищата и магистралите

По документи българските пътища са перфектни, саркастична Йончева

Докато тече този форум от БСП на своя пресконференция обясниха, че вероятно от АПИ се подиграват с тях, тъй като не им позволяват да вземат проби от пътната настилка, а са отворили папките с документи за строежа и ремонта на пътищата. По документи пътищата у нас са перфектни, коментира саркастично евродепутатът Елена Йончева.

На форума министър Аврамова напомни, че по данни на МВР за миналата година 96,73% от катастрофите са по вина на шофьорите. Само 0,39 на сто от катастрофите са заради пътните условия. 593-ма души са загинали именно поради нарушение на водача.

Подобни са и данните от Годишния индекс на безопасно шофиране за миналата година, отчете министърът.

Според тях причина за 93% от пътно-транспортните произшествия с жертви са човешките грешки, а превишаването на позволената скорост, определяно като "неволно", е най-разпространеното рисково действие сред българските шофьори на леки и лекотоварни автомобили, което е довело до катастрофи. 71% от запитаните 1000 водачи са отговорили, че това им се е случило поне веднъж за последните 12 месеца. Това налага извода, че за да се подобри безопасността на пътя, е необходимо да се акцентира върху поведението на шофьорите, каза Аврамова.

Само за възстановяването и подмяната на ограничителните системи са необходими около 200 млн. лв., минимум 30 млн. лв. са нужни за маркировка Рехабилитират се около 824 км за над 500 млн. лв, 1000 м нови мантинели и пътна маркировка за 5.5 млн. лв. повишават безопасността по новите участъци. Безопасността на транспортната система е отговорност и на изпълнителната, и на местната власт, и на неправителствените организации, и на браншови организации, и на обществото като цяло, заяви региналният министър.

"В изпълнение са 119 км стратегически инфраструктурни пътни проекти - работи се по магистралите "Хемус", "Струма", "Европа"; по скоростния път "Видин - Ботевград". Със средства от Оперативна програма "Региони в растеж", бюджета и програмите за териториално сътрудничество се рехабилитират основни пътни участъци от републиканската пътна инфраструктура с дължина около 824 км за над 500 млн. лв.

За подобряване на безопасността по републиканските пътища се ремонтират ограничителни системи за 18,6 млн. лв., като с приоритет са участъците от магистралите", каза Аврамова.

Тя акцентира, че се полага пътна маркировка за 5,5 млн. лв. като приоритет са магистралите, където са ремонтирани над 1000 м предпазни оградни мрежи. Средствата в бюджета на АПИ, са ограничени, стана ясно на конференцията.

Предвиждат интелигентни транспортни системи за управление на трафика, които ще дават информация за пътната обстановка в реално време за пътуващите.