"Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) открито се подиграва с българските избиратели". До това заключение стигна eвродепутатът от БСП Елена Йончева на пресконференция в централата на партията, посветена на качеството на българските пътища и магистрали.
По думите на Йончева АПИ се опитват да прикрият случая с проверката на българските пътищата и магистрали от европейска независима лаборатория. Тя посочи, че до настоящия момент АПИ отказва да даде разрешение за взимане на проби на българските пътища и магистрали за тяхното предоставяне в независима европейска лаборатория.
Вместо разрешение да бъдат взети проби, АПИ предоставя документи със запознаване на проектите на точките за анализ. "АПИ се подиграват с нас, правят го открито, правят го безцеремонно", възмути се социалистката. Тя допълни, че проектите щели да бъдат необходими, след като имат необходимите лабораторни изследвания, за да се види точно какво е било направено.
"Какво крие АПИ, какво крие държавата", запита Йончева.
"Нямаме съмнение, че по документи пътищата ни, които са строени последните пет години, са в перфектно състояние, както и пътят до Своге", каза тя.
Евродепутатът напомни, че лабораторните изследвания ще покажат, че пътищата ни съдържат неподходящи материали, както и ниско ниво на сцепление.
От АПИ изисквали от тях да се предоставят имената на българските инженерни експерти. Според социалистите, те щели да бъдат подложени на цялата машина за сплашване с каквато разполага ГЕРБ. Затова червените ще сезират европейските институции за начина, по който се укрива информация от българския данъкоплатец и българския народен представител.
Думите й идват дни след като от АПИ заявиха, че цял месец са били предоставили възможност на БСП да погледнат исканата техническа документация за строителството на големи пътни проекти, но от левицата не дошли да ги погледнат.
Вчера в парламента от ГЕРБ изтъкнаха, че БСП не потърсили данните от АПИ за магистралите.
В отговор от БСП им казаха, че АПИ 6 месеца е забавила предоставянето на тази информация.
Припомняме също, че от прокуратурата обясниха, че трудно открили лаборатория, която да изследва пътя край Своге, където на 25 август 201 г. при катастрофа загинаха 20 души. Причината - голяма част от лабораториите, които работят на територията на страната са собственост или под контрола на АПИ, или са собственост или под контрола на строителните фирми.
Тогава (18 април 2019 г.) от държавното обвинение обявиха, че асфалтовата смес на пътя не отговаря на рецептата за това какво да бъде съдържанието на смесите в асфалта. Арнаудова посочи, че по предписание е трябвало да съдържа едър трошен камък. Установено е обаче, че е поставен едър трошен варовик, който е много по-евтин, обясни тогава Арнаудова, но не осигурява такова добро сцепление между гумите и настилката. По думите й няма как това да не се е знаело от изпълнителя на пътя, най-малкото защото не може да не знае какво купува за съответната цена.
Във връзка с тази катастрофа бяха обвинени бившият шеф на АПИ Дончо Атанасов и неговия наследник Светослав Глосов с още петима от пътната агенция.
От своя страна заместник-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски посочи, че в последните два дни се вижда опит от представилите на АПИ и депутатите от ГЕРБ за поредно укриване и приключване за исканата от червените проверка.
Той припомни всички искания на социалистите от АПИ за извършване на независима експертиза. Отговорът от агенцията бил, че трябва да се посочат пътните инженерни експерти, които да извършат проверката, да се дадат имената на лабораториите и да се реши какво трябва да се направи.
От БСП обещаха, че ако им се предостави възможността да бъде извършена техническа експертиза от независима европейска лаборатория, те ще предоставят имената на инженерните експерти. Но ако се предоставят имената на експертите, имената на европейските лаборатории, никой няма съмнения на какъв натиск ще бъдат подложени, посочи Свиленски.
"Г-н Терзийски не влизайте в политически заигравки, вашата работа е да управлявате агенцията, да ремонтирате и да строите безопасни пътища, да въвеждате тол-системата, а не да се занимавате с политически дейности", призова Свиленски.
Той апелира Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) да кажат разрешават или не разрешават да бъде извършена такава експертиза. Ако не ги е страх и са сигурни в качеството на българските пътища, да дадат необходимото разрешение и ще им предоставим независимата европейска лаборатория, която ще извършва пробите, обяви той.
"Тя не е в интерес на БСП, а в интерес на българските и европейските граждани как са построени български пътища", отбеляза Свиленски.
На свой ред депутатът от БСП Христо Проданов заяви, че социалистите не искат да четат розовите приказки, които ги пише Бойко Борисов, а искат истината за европейските и български граждани, за да знаят за какво се харчат парите на гражданите.
Почти по същото време министър Петя Аврамова на кръгла маса обяви, че 96,73% от катастрофите са по вина на шофьорите.
Philosopher
на 29.06.2019 в 14:50:44 #4berdj-vartanyan
на 29.06.2019 в 14:30:32 #3Не бих обърнал никакво внимание на писаното от Йончева,за АПИ и споменаването на катастрофата край Своге. Първо- Ако Йончева не бе десет години официална любовница,интимна приятелка на премиер министъра Станишев,сега нито щеше да бъде депутатат в българския парламент и вече евродепутат,а щеше да си остане една посредствена журналистка,каквато е помнят от преди. Второ- В коя държава,държавна агенция,ще дава отчет и проби от каквото и дае на представители на политическа партия ,било и опозиционна. Ако не сте удовлетворени,в присъствието на неутрални специалисти и хора от АПИ,вземате проби и за собствена сметка в чужди лицензирани лаборатории,се извършват анализите и ги публикувайте гръмогласно и т.н. Трето- споменава се Своге,за катастрофата на рейса при завоя. Човек,колкото и да има политически пристастия,все пак има глава на раменете си. Водач на рейс,нормално е за рейс да има стаж минимум 5 год.стаж,възможно и повече. Когато наближава завой,даже и да няма табела 50 км.шофьора задължително трябва да намали скороста и плавно да завие,като това не е камион с дърва или цимент,а хора .. Противно на това,какво е правел шофьора,само Йочева знае,причини смърта. Не асфалта,може и да е огледало,може да е тебешир или лед.Така не се кара. Йончева може би кара автомобил,защо като е толкова веща и по качествата на асфалта да отиде и да мине по стария път,когато не бе преасфалтиран,за да докаже,че асфалта е виновен за катастрофата на рейса,а не разсееноста и невниманието на шофьора. Йончева и компания придадоха и партийна окраска от нещастието на роднините,паднаха главите на ръководители отминистерства и АПИ,както и гл.прокуратура.Сякаш е имало атентат на църквата "Света неделя" Пълен анахронизъм и идиотщина. Затова ние хората имаме глава с нея да разсъждаваме.да мислим а с краката си да действаме,газ,спирачки и т.н. Завоя на пътя,качеството на асфалта,не са виновни ,а шофьора е този който управлява. Ако интелектуалните възможности на Йончева се простират до асфалт и теми от злободневието и може би ще намери европейска почва в Брюксел. Блазе им на вярващите!
skuns
на 29.06.2019 в 13:53:44 #2Ми вие крадливите комунета сте за подигравка, червени боклуци.
panman
на 29.06.2019 в 13:13:47 #1А прокуратурата и следствието не се ли подиграват с българският народ за проверката на Елена Йончева?