Софийската градска прокуратура (СГП) обвини двама бивши членове на Управителния съвет и директор на дирекция в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за инцидента на 25 август 2018 г. край Своге, при който загинаха 20 души, а 8 получиха средни телесни повреди.
Обвинените са Дончо Атанасов и Светослав Глосов.
И двамата са привлечени като обвиняеми на 17 април, сряда.
Обвинени са още:
- Б. Иванов - ръководител екип и изпълнителен директор на "Трейс София" ЕАД, която е изпълнител на ремонтните дейности;
- И. Иванов - технически ръководител, на който по надлежния ред е възложена дейност по ремонта на пътищата, съгласно трудов договор, сключен с "Трейс - София" ЕАД;
- С. Трифонов - Началник Асфалтова база "Костинброд", на който по надлежния ред е възложена дейност по ремонта на пътищата, съгласно трудов договор, сключен с "Трейс - София" ЕАД;
- М. Т. - строителен инженер, член на екипа за строителен надзор на "ПЪТКОНСУЛТ 2000" ЕООД, на който по надлежния ред е възложена дейност по строителен надзор при ремонт на пътя;
- С. Попниколова - Директор на дирекция "Управление на проекти, финансирани с кредитни инвестиции" в АПИ.
Глосов и Атанасов са с мерки за неотклонение - парична гаранция в размер на 10 000 лева.
Шефът на "Трейс" Б. Иванов е с гаранция от 15 000 лева, а останалите обвиняеми - с гаранции от по 2 000 лева.
Разследванията по двете дела продължават, допълват от прокуратурата.
От държавното обвинение пишат, че доказателствата, които са събрани в хода на разследването, са обосновали повдигане на обвинения на Атанасов и Глосов, за това, че в качеството си на членове на Управителния съвет на АПИ, отговарящи за дейността на Дирекция "Управление на стратегически инфраструктурни проекти" и дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура", двамата не са изпълнили служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работата на УС на АПИ.
Според прокуратурата те направили това с цел да набавят облага за строителната фирма ДДЗД "Трейс Своге", от което са настъпили значителни вредни последици.
СПГ сочи, че двамата имали за цел да набавят облага за "Трейс Своге", която се изразява в неизвършването за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатираните дефекти.
От това са настъпили значителни вредни последици за всичките водачи на превозни средства в участък 3 от пътя ІІ-16 "Своге - Нови Искър".
Последиците се изразявали в поставянето на водачите в опасност от реализиране на пътно произшествие, вследствие на по-дълъг спирачен път, както и загуба на стабилност на превозните средства при маневра, вследствие на намаленото съпротивление на хлъзгане на посочения участък.
СГП допълва - разследването е започнало веднага след инцидента. Главният прокурор Сотир Цацаров заяви, че катастрофата ще се разследва в 3 направления - действията на водача на автобуса; задълженията на транспортната фирма превозвач; състоянието на пътя.
Разследването се водеше от следователи от Националната следствена служба (НСС).
Припомняме, на 26 август прокуратурата обвини водача на рейса Григор Григоров, защото управлявал рейса с превишена скорост.
На 31 август следователите направиха 9 проби на пътната настилка, които бяха изпратени за експертиза. Извършени са общо 10 огледа на местопроизшествието, разпитани са 155 свидетели, назначени са общо 46 експертизи.
От заключението на експертизата на настилката се установява, че в асфалтовата смес е вложен не трошен камък, а трошен варовик, а коефициентът на ускорено полиране е 28. Липсата на едър скален материал води до това да не се създаде добър скелет на асфалтовия пласт и податливост за образуване на коловози и недобро сцепление между гумите на автомобила и пътната настилка. Това състояние на участъка от пътя в района на местопроизшествието се явява в причинно - следствена връзка с настъпилия тежък резултат.
projekt
на 18.04.2019 в 16:21:45 #2"berdj-vartanyan" може би си прав, ако живеем в нормална държава, която изпълнява своите ангажименти. защо да е виновен водача след като там има знак за някаква разрешена скорост. предполага се че като горе долу спазваш правилата всичко ще е наред. оказва се обаче че пътя не е ОК. каква вина имаш ти че държавата и нейните органи не са си свършили работата. по същата логика като се прибираш вечерта от работа и в тъмното паднеш в някоя шахта, кой е виновен. общината, фирмата която прави ремонта и не е закрила шахтата или ти че не си гледаш в краката (в тъмното ако си беше светил с фенерче може би щеше да видиш дупката). последния случай с нахапаните деца - кой е виновен, децата че са се уплашили и може би са "подразнили" кучетата, дядото че ги е извел в планината (по туристически маршрут) или собствениците че са си пуснали кучетата. това са все реални примери в които държавата не си върши работата за която събира пари от данъци. все пак ние сме платили данъци и този ремонт е направен, но некачествено. каква вина има шофьора че ремонта е некачествен. ако беше качествен нищо от това нямаше да се случи. подобен е участъка на магистралата Стара Загора-Чирпан. дясната лента е "пропаднала" и не може да се кара. за по лесно държавата сложи знак за ограничение на скоростта, вместо да го ремонтира за сметка на строителя. какво уважение към съдебна система и полиция да имаме след като има непрекъснати скандали със скандални решения, подкупи и т.н. защо сега не вкарат Цветанов, Цачева и всички други заради евтините апартаменти в затвора за 20 години. това си е също рушвет. само че вместо пари са им дали евтини апартаменти. защо на мен Артекс не ми предложат на 500 евро. да не би да са им предложили тази цена защото са много добри управници и в знак на благодарност..... съдебната система е деградирала. дори да има някой "свестен" това не означава нищо. не може да виждаш че някой от колегите ти взима рушвет и живее по начин по който не може да си позволи със заплата от 3-4 000 лв. и ти да си мълчиш защото ти е колега и после да говориш колко си свестен. щом знаеш за престъпление и не сигнализираш не може да говориш колко си свестен и честен.
berdj-vartanyan
на 18.04.2019 в 15:53:21 #1Към всички професионалисти и любител шофьори от България със книжки за правоуправление придобити от 1970 год.до сега. Ако Вие сте на волана и карате по изискванията на закона и направите съзнателно или несъзнателно нарушение. Кой ще бъде виновен: завой,леки неравности. ,мантинела и други субективни фактори. Ако ас съм на волана,в моите ръце е поверено и кормилото и спирачката.Нося вината за всички произтичащи последствия,включително и катастрова,( недай боже). Всички останали обяснения са лакърдии и неверни. Прокурора и съдиите подлежат от други по националност институции санкции. За сметка на починалите от небрежността на водача.,потъпвате истината и уважението към съдебната система. По този начин не може да върнете скръбта на опечалените семейства . А в последно време се говори за морал. Това е приказки в лятна нощ!?