В община Своге са получавани сигнали за участъка от пътя, където стана тежката катастрофа с автобус, довела до смъртта на 16 души, като сигналите са препращани към Агенция "Пътна инфраструктура" и областния управител, коментира пред БНР зам.-кметът на града Георги Петков.

Асфалтът на това място е много гладък и върху пътя има натрупвания от масло и нафта, които при намокряне са като лед, обяснява живеещ в Своге шофьор "Предполагам, че този асфалт не отговаря на шосейните изисквания. Доколкото съм чувал от познати, от колеги - казват, че е парков асфалт. То е гладко като ламарина", коментира той и допълва, че на това място и при сухо време "белѝ стават редовно" и виражът на пътя "не е както трябва".

"Изхвърля. Той е лек завой, не е остър завой. Тези, които се движат от Своге към София, направо ги изхвърля отгоре. Там най-редовно си кърпят стената - отгоре има една стеничка, бетонна, и се удрят много често. Тирове се завъртат. Наскоро имаше пак случай с два тира. Даже един се беше качил на мантинелата, където е изскочил автобусът", добавя шофьорът.

Фирмата, ремонтирала пътя на мястото на катастрофата, спазвала стандартите

Фирмата, ремонтирала пътя на мястото на катастрофата, спазвала стандартите

Заради ремонта на АМ "Хемус", движението на камиони е насочено през Искърското дефиле

"Не едно, две или три са писмата, които сме пратили за конкретни участъци", а последното изпратено писмо е от десет дни и е за растителността над пътните платна, която създава рискове за движението. Сигнал е подаден за рисков участък на изхода на Владо Тричков, където има около 20-метрово пропадане на асфалт и почти всяка седмица стават катастрофи, допълва зам.-кметът Петков.

Рехабилитацията и ремонта на пътя на Искърското дефиле, който е над 80 км, се извършва с ясно разграничаване на правата и отговорностите на всички в строителния процес и контрола върху изпълнението и качеството, обяснява Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на АПИ и бивш изпълнителен директор на Агенцията.

Шофьори предупреждават за лошо сцепление на асфалта при завои

Шофьори предупреждават за лошо сцепление на асфалта при завои

Преди месец са уведомили МРРБ за недостатъчни ограничителни съоръжения и растителност, пречеща на видимостта по пътищата

Пътят е приет с разрешение за ползване през декември 2016, а асфалтът е положен през 2014-а, като гаранцията за извършената рехабилитация изтича в края на тази година.

"Сигналите които сме получавали за нередности по пътя, включително в конкретния участък на катастрофата - ние и извън проекта сме го обезопасили веднага", а пътната администрация си е свършила работата, обяснява Атанасов.

В Пирогов се борят за живота на трима от ранените край Своге

В Пирогов се борят за живота на трима от ранените край Своге

Все пак е добре, че остават стабилни

Припомняме, шофьорът на автобуса, който катастрофира в събота край Своге, е карал линейка в София, преди да създаде фирмата си. Компанията е регистрирана в Божурище. При тежката катастрофа край Своге на 25 август загинаха 16 души. Сред загиналите е и 13-годишно дете.

Продължава разследването на катастрофата. Според данните от тахографа шофьорът се е движил с умерена скорост - 40-50 км в час. Пробата за алкохол на водача също е отрицателна.

Ден преди катастрофата е публикувано становище, че пътят не е в добро състояние, въпреки скъпия ремонт.

Местни жители твърдят, че въпросният участък от пътя е рисков.

В понеделник в манастира "Рождество Богородично", известен и като "Седемте престола", ще бъде отслужена панихида в памет на починалите.