Българско обединение на шофьорите - БОШ са входирали на 27 юли писмо до министъра на регионалното развитие, с цел да обърнат внимание за лошото сцепление на асфалта при завоите, недостатъчните ограничителни съоръжения и растителността, която пречи на добрата видимост по републиканската пътна мрежа.

Само месец след техния сигнал става поредния инцидент, причина за който са и споменатите от тях проблеми по пътищата, коментират те. От обединението са чули по медиите много критика за пътя, на който става инцидента, но никой не предлага решение на проблема, допълват шофьорите.

След като се запознават със статистиката на МВР, забелязват, че средно по около 75 души на година загиват след ПТП, при което е имало сблъсък между МПС и неподвижно препятствие, което се намира до пътя, като например дърво, билборд и др. Това прави около 12% от общата бройка загинали по нашите пътища. Според тях, обезопасяването на подобни препятствия ще намали броят на загинали по пътищата на страната с около 10%.

За последните две години има два случая на преминаване през ограничителните съоръжения на територията на мост от тежкотоварни камиони с прикачени към тях цистерни, предназначени за превоз на горива. За късмет, и в двата случая самата цистерна не преминава изцяло през преградните съоръжения и по този начин, не се предизвика взрив на превозваните горива. Щетите при евентуален подобен взрив биха били пагубни, за огромни територии и най-вероятно щяха да доведат до доста загубени човешки животи, пишат в своето писмо до МРРБ от обединението.

Те допълват, че през юни излиза изследване, според което всяко четвърто ПТП се случва на завой. Според тях, това се случва поради недостатъчно добро сцепление на гумите с пътя в завой, което се дължи на лошото сцепление на асфалта.

Спрямо статистиката се наблюдава увеличение на броя на жертвите в дните на намалена видимост, причинена от мъгла. От обедиененито обясняват, че са активни шофьори и от опит знаят, че едно от най-важните неща за безопасното управление на МПС в мъгла, е наличието на добре видима маркировка.

Те предлагат на местата, на които има статични препятствия до пътя, които не могат или не трябва да бъдат премахнати, да се изградят еластични ограничителни съоръжения с цел, намаляване на възможността за сблъсък на МПС с въпросните препятствия. С това действие, ще се намали броят на загиналите по българските пътища с около 10%.

Шофьорите искат изграждане на двуредови ограничителни съоръжения, вместо досега изградените едноредови, на мостовете по националната пътна мрежа. Това предложение се отнася, както за новостроящи се мостове, така и за вече изградени. С изграждането на подобни съоръжения ще се избегнат в голяма част възможностите за предизвикване на голям взрив след ПТП, което може да причини огромни щети.

Те предлагат и полагане на трайна маркировка, по националната пътна мрежа на местата, на които положената преди време такава не се забелязва добре. Полагане на нова настилка на местата с концентрация на ПТП или, ако няма достатъчно средства за това, то поне да бъде фрезована настилката на завоите, които са с повишена концентрация на ПТП с цел повишаване на сцеплението.

От обединението допълват, че е необходимо почистване от треви, храсти и дървета на пространството до пътя, които пречат за добра видимост преди завой. Според изследване това би намалило с 30% аварийността по пътищата.

3 акта и 7 фиша има шофьорът на катастрофиралия автобус
Обновена

3 акта и 7 фиша има шофьорът на катастрофиралия автобус

В три версии търсят причините за катастрофата - във водача, в превозвача и в пътя