Ограничението от 120 км/ч, а на места - 90 км/ч, се дължи на това, че пътят е проектиран с 25 см по-тесни ленти от приетото, за да може скоростта да е до 140 км/ч. Това е заложена още през 2016 година, когато е правено проектирането. Това обясни председателят на управителния съвет на АПИ Йордан Вълчев по повод ограниченията на новата АМ "Европа" пред Нова телевизия.
По думите му разделителната ивица на магистралата е по-тясна и лентите са по-тесни с 25 см. "Това, от гледна точка на пътната безопасност, отговоря на около 120 км/ч и това ще позволява движението с тази скорост", подчерта той.
От коментара на Вълчев стана ясно, че ограничението от 120 км/ч ще бъде наложено и на друго магистрали.
"Вероятно, сега като направим цялостно обследване, на някои места ще се наложи такова намаляване на скоростта. Най-вече това ще се случи на "Хемус". Нормалната скорост за магистрала е 120 км/ч", според Йордан Вълчев, който добави, че това ще стане до средата на 2026 година.
oxoo
на 16.09.2025 в 14:45:52 #2Да се чудиш и да немееш,хората вървят напред,ние -"кръгом и пак напред",поне името "Европа" не плескайте,а и такси обмисляте,направо сложете знак за велоалея и тротинетки и да приключваме с"експертните"оценки!
shtimpo
на 16.09.2025 в 14:34:13 #1“Нормалната скорост за магистрала е 120 км/ч” Още един “господар на реалността”
В Република България таквоз чудо като “магистрала” не съществува
Две ленти в едната посока (които ремонтирате всяка година
) НЕ е магистрала, а “първи клас” път.
А трилентов път в РБ ще има СЛЕД второто пришествие … с тез управници