Съпредседателят на "Продължаваме промяната" Асен Василев опровергава твърдение на бившия вицепремиер Атанас Пеканов, че в Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ) не е заложен проект за изграждане на градска железница в Пловдив, съобщават от пресцентъра на партията

"Учуден съм, че Атанас Пеканов, който два пъти е бил министър, отговарящ за Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), не си е направил труда да го прочете. Иначе щеше да види, че проект за градска железница в Пловдив, която ще се финансира по ПВУ, има", коментира Василев

От ПП цитират и извадка от финалната версия на ПВУ от април 2022 г., проектен фиш 19 (компонент 8, инвестиция 1): "Описание на Проект 1 - Въвеждане на редовно тактово влаково обслужване (тип S-bahn) в крайградските райони на София, Пловдив и други градове чрез закупуване на едноетажни и двуетажни оперативно съвместими електрически мотрисни влакове с максимална скорост 160 км/ч, оборудвани с ERTMS."

В документа се посочва, че за подобряване на обслужването с железопътен транспорт на най-големите градове на България, сред които са София и Пловдив, се предвижда организирането на движение на регулярни крайградски влакове (тип S-bahn) в крайградските райони.

В етап 184 и 186 в документа е отбелязано: "42 електрически мотрисни влака (ЕМВ) за пътнически услуги в крайградския транспорт с максимална скорост от 160 km/h, оборудвани с бордова апаратура за ERTMS — 7 двуетажни ЕМВ с минимален капацитет от 300 места за сядане и 35 едноетажни ЕМВ с минимален капацитет от 200 места за сядане."

Градски железници в София и Пловдив са предвидени в Плана за възстановяване и устойчивост

Градски железници в София и Пловдив са предвидени в Плана за възстановяване и устойчивост

Отсечката от метрото Шипка - Цариградско шосе не е включена в плана, заради възможно забавяне на дейностите