Ротационният председател на Комисията за контрол над службите за сигурност Атанас Атанасов свиква заседание на комисията. То ще се проведе на 8 май.
Причината за заседанието е скандалът, разразил се около българският F-16, разразил се в последните ни.
В своя фейсбук профил депутатът от ПП-ДБ заяви, че в комисията ще бъдат изслушани министъра на отбраната Ат. Запрянов, директора на Служба "Военно разузнаване" бриг. ген. В. Венев и председателя на ДАНС П. Тончев.
Ще се дискутира имало ли е нерегламентиран достъп от вражеска на България сила до класифицирана информация, свързана с една от системите на изтребителя F-16 Block 70 и евентуален саботаж срещу официалното приемане на изтребителя на въоръжение от българските ВВС.
Припомняме, че между Румен Радев и Бойко Борисов се разрази разгорещен спор относно това счупен ли е първият български F-16 Block 70. Президентът изтъкна, че сме платили прескъпо за самолета и сме го чакали дълго време. Борисов от своя страна посочи, че президентът коментирал в неофициален разговор с журналисти, че първият български F-16 е счупен и не лети. Той поиска оставаката на командира на ВВС, ако това се окаже вярно.
От Министерството на отбраната обявиха, че самолетът все още не приет на въоръжение и затова не лети. От там добавиха, че след кацането на самолета е констатирано отклонение в работата на една от системите, което не значи, че самолетът е счупен.
Equinox
на 04.05.2025 в 18:34:20 #5Що се отнася до прословутия Ф-16: основният проблем, според мен е, че той може да е ефективен и маневрен в ръцете на опитен US пилот, но нашите пилоти просто ще се страхуват да изпълняват по-сложни маневри с него, защото ... , защото е твърде скъп и една катастрофа ще е суперскандал. Затова ще ни показват по ТВ как блок 70 излита и каца, но дали ще върши във въздуха ни повече от широки плавни завои, предстои да видим.
Equinox
на 04.05.2025 в 18:17:51 #4Накратко един истински случай: поръчах и платих компютърна платка от реномирана US фирма за проектиран от мен стенд. След 20-на дни тя пристигна в мърлява опаковка с грозно написани имена и адреси. Отварям опаковката и виждам платка с диагонално разположен надпис Made in China. Набирам фирмата по телефона и им казвам: поръчал съм оригинална платка, а не китайски сурогат. Веднага бях обвинен, че ги саботирам, че "това не може да бъде" и пр. След като им показах на живо опаковката с техния собствен адрес, последва "Чакайте малко ... господине сорри, не знаех, че шефовете са дали на китайци производството на тази платка". Но историята не свърши с това - част от индикацията не светеше, извиках Неволята на помощ и с лупа и поялник оправих студената спойка в платката. Фирмата сякаш потъна вдън земя - никакви реакции на тлф, факс, имейли. Поуката е: три пъти проверявай и тогава плащай, та дори това да е задокеански "партньор".
projekt
на 02.05.2025 в 18:48:18 #3абе евро атлантическия клуб говори че това било саботаж на руски агенти в БГ армията..... но това е добра новина за лумпени като ОАПКО, ТРОЛНАДЗОР, АЛИБАБА......лесно смилаема новина. от 35 години ни управляват от САЩ. назначават съдии, прокурори, милиционери......но все още руснаците са им виновни че не са си свършили работата
oxoo
на 02.05.2025 в 16:09:55 #2Значи няма да се обследва,годен ли е "новият"самолет,а пак ще се търси Путин,пенсионерът какво има да каже,като няма хабер къде се намира,освен като заплата,а истината е,че самолета не може да лети с тоя,за сега един дефект,така беше и с въздушните линейки,прозорците им падаха,за лебедките да не говорим,явно ни пробутват и ако мине,кой в БНА може да даде сертификат на чужд продукт,който би трябвало да е преминал лицензиозен режим от производителят и предаден на куповача!
shtimpo
на 02.05.2025 в 12:49:16 #1“Комисията за контрол над службите за сигурност” …да сверим наратива, а, старшина… “Самолетът е перфектен, не ги слушайте ония” … “Вие сте щастливи…вие сте богати…вие обичате партията…”