Автоинструктурите се готвят за протест с искане на оставка на ръководството на "Автомобилна администрация". Това съобщи пред БНР Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

Мотивът за протестите им е, че ръководството в лицето на "милиционерско дуо" е довело до "пълна неразбория в начина на обучение на водачите на МПС". От съюза настояват за среща с премиера Бойко Борисов.

В момента в много райони на страната има по 50-80-120 души, които чакат за изпит. В последната година и половина не е назначен нито един председател на изпитни комисии. Това води до нови корупционни практики, за да могат хората да се явят на изпит, каза Иванов. Той коментира темата по повод публикувания за обществено обсъждане проект, с който се променя Наредбата за условията и реда за обучение на бъдещи шофьори.

Въвеждат е-дневници и в автошколите

Въвеждат е-дневници и в автошколите

Центровете получат достъп и до информационната система на "Автомобилна администрация"

"В дните, когато се пускат датите за изпит, всички изпадаме в нервна криза, за да вземем някаква дата за изпит, като че ли е ситуацията през 80-те години, когато се редяхме за банани и портокали преди Нова година", заяви Иванов.

По думите му в две от наредбите са прокарани лобистки интереси, които ще доведат до многократно увеличаване на цената на шофьорския курс. Тези лобистки интереси не са "в плюс нито на учебния център, нито на гражданите". Промяната в цената на курса за B категория ще бъде "от порядъка на 400-500 лева, а за тежките категории - от 700 лева", смята Иванов.

Автошколите се опасяват от "тотално унищожение" на бранша

Автошколите се опасяват от "тотално унищожение" на бранша

Всички близо 5000 автоинструктори са съкратени или в неплатен отпуск

"До момента разрешителното се даваше от Министерството на транспорта, сега се вкарват още 4 нови институции", посочи той.

За него е скандално изискването учебна дейност да се регистрира като търговски обект. "Ние не сме нито продавачи на пуканки, на банички или на нещо друго, за да имаме търговска регистрация", подчерта Йонко Иванов.

"Наредба 37 беше написана на тъмно", категоричен е Иванов.

Според него изискването автомобилите да бъдат собственост на учебния център ще провокира протести. "При положение, че имаме 900 фирми, няма и 8% от всички тези, чиито автомобили да са собственост на учебен център. /.../ В момента има учебни центрове, които имат по 15-17 преподаватели с техни автомобили, те са си сключили договор, плащат си всички наемни отношения", каза Иванов.

Нововъведените технически изисквания също затрудняват изпитващите. Сега те обикалят по 20 минути с таблетите, за да хванат сигнал да проведат изпита, отбеляза още Йонко Иванов.

По повод премахването на вътрешните изпити Иванов коментира, че някой любител на смартфоните ще си пуска селфита и ще трябва да прави вътрешния изпит на тях. "Ние ще бъдем ОК - късаме хората, взимаме им парите, късаме хората, взимаме им парите. Никакъв проблем няма на този таблет да начукаме колкото грешки искаме. Ама абсолютно никакъв проблем няма", заяви Йонко Иванов.