Към момента няма необходимост от евакуация на българи в горещите точки, независимо дали са в Ливан, Иран или Израел. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Красимира Стоянова пред БНТ.

Тя увери, че екипажите са подготвени и има организация, но организацията в района се следи много внимателно, тъй като тя е не просто е динамична, а и опасна.

"Може би 15 минути след като нашият полет излетя от летището в Бейрут е имало обстрелване с ракети. Реагирахме изключително навреме, това е много важно при едни подобни ситуации, професионализмът на пилотите на кабинния екипаж също е от огромно значение. Пилотите казаха както и стюардесите, че те в нито един момент не са имали притеснение, това е службата и те я изпълниха отлично", коментира Стоянова.

По нейни думи според информацията от МВнР към днешна дата евакуация от Ливан, Иран и Израел не е необходима.

В системата на БДЖ липсват близо 2000 работници

В системата на БДЖ липсват близо 2000 работници

Средната възраст на работещите е 52 години

"И премиерът и службите на срещата, която беше проведена, много отчетливо и ясно заявиха, че се следи много внимателно, трябва да бъдат засилени мерките за сигурност и да бъдат вземани своевременно, ако такива се налагат", изтъкна министърът.

Стоянова поставя пред себе си задача с реформи в железниците.

"Добрите резултати се получават тогава, когато започнем да говорим открито за железниците, да набележим какво има за решаване и да започнем да го решаваме", подчерта тя. Според нея трябва на ръководствата на компаниите в железниците да бъде дадена свобода. По нейни думи смените в ръководствата оказват не добро влияние.

Стоянова посочи, че повече от 20 години БДЖ не са разполагали с нов подвижен състав. Последните закупени новопроизведени влакове са от 2003-2004 г.

Тя увери, че ще положи усилия за по-приветливи и безопасни железници, но не и за реформа, тъй като няма време в своя мандат.

Транспортният министър иска бързи мерки от БДЖ, гарантиращи безопасността на пътниците

Транспортният министър иска бързи мерки от БДЖ, гарантиращи безопасността на пътниците

За проблемите в българската железница трябва да се говори открито

Относно промените по отношение на шофьорските курсове, министърът на транспорта изтъкна, че автошколите са имали възможността да покажат кой какво смята.

"Надявам се накрая разумът да надделее. Става въпрос за това всички да шофираме безопасно, а за да го правим, това означава да сме научени добре. Вина може би трябва да търсим у държавата, която не е създала условията да има това качествено обучение. Новите правила са, за да има безопасност. Да има дигитални дневници, да се вижда как се обучават курсантите", обясни Стоянова.

Тя посочи, че системата ще бъде демонстрирана в края на този месец.

Министъртът съобщи и че пристигането на втория медицински хеликоптер е отложено за януари - с няколко месеца закъснение.