Държавата впряга целия си ресурс срещу неграмотността. Образованието е основен приоритет на това правителство.

Това заяви премиерът Бойко Борисов в Министерски съвет на дискусия за образованието и проблема с отпадащите ученици.

С 330 милиона на година се увеличават учителските заплати, подчерта Борисов и заяви, че нямало друг кабинет, който да инвестира толкова много в образование.
В България трябва да има образовани хора, каза Бойко Борисов, според когото в Асеновград и Столипиново образованието не е на необходимото ниво.

Желанието на Борисов е всяко едно дете в България да посещава училище и да излиза от там образовано и грамотно.

Безработицата е 6% и повече от това нямало как да падне заради неграмотната част от населението, която не може да си намери работа. Затова и всяко дете трябва да посещава училище, заръча премиерът.

Той заповяда да се изгради магистрала от знание. Само така можем да постигнем и по-голяма производителност на труда според Борисов.

Вицепремиерът Томислав Дончев на свой ред подчерта, че проблемът е на входа на образователната система. 1/4 от ромчетата и 10% от турчетата не посещават училище. Целият държавен ресурс трябва да е ангажиран с това всяко дете да посещава училище.

Кабинетът готви както санкции, така и мотивации, за да учат децата и да остават в училище. Проблемите не се делят по ведомства, категоричен бе Дончев.

Мерките започват още от тази учебна година. Това е само началото, увери вицепремиерът. Битката трябвало да започне още от последните години на детската градина.

Просветният министър Красимир Вълчев е убеден в успеха на мерките срещу преждевременното отпадане на учениците. Той иска мотивирани учители. Тук премиерът Борисов отново взе думата и настоя за особени стимули за учители, които работят с деца, които са в по-трудна среда. Той си спомни за майка си, която е била учител и като се е прибирала от работа споделяла: "Надула ми се е главата."

Министър Вълчев обеща, че държавата ще впрегне всички усилия да реши проблема с отпадащите ученици. Специални екипи ще идентифицират децата в риск. Ще се издирват децата, които не посещават училище и ще се търси сметка защо детето не е на училище.

Местната власт и полицията също ще се включат в процеса. Ще се влиза в махалата, за да се види какъв е проблемът-дали е липса на обувки или липса на желание да се посещава училище. Ще се работи и с родителите на отпадащите деца, според министъра на образованието.