Общинските съветници на БСП в София и депутатите на партията започват борба срещу новата тарифна политика за билети и карти в градския транспорт в столицата, влязла в сила от Нова година, с която билетът, продаван в автобуса, тролея или трамвая от водача скача от 1,60 на 2 лева, както и отпадат месечните карти само за метро и тази за една линия. Това обявиха от партията на съвместен брифинг в кулоарите на парламента, даден от депутати и общински съветници от "столетницата" в Столичния общински съвет.

"Поводът за брифинга е водената от Столична община тарифна политика за билетите в масовия градски транспорт и скандалното решение относно повишаване на цената на билета на 2 лева и отмяната на определен вид превозни документи, а именно - картата за една линия, която е най-масово използваната. Това решение беше взето в Столичния общински съвет с мнозинство от политическите групи на ГЕРБ, "Патриоти за София", "Демократична България" и Борис Бонев.

Тези хора повишиха цената на билета и лишиха стотици хиляди столичани от възможността да използват удобните транспортни документи", заяви председателят на парламентарната група на "БСП за България" Георги Свиленски.

Омбудсманът: Градският транспорт не привлича – отблъсква столичани

Омбудсманът: Градският транспорт не привлича – отблъсква столичани

Призовава правилата да се променят

Иван Таков, председател на групата общински съветници на БСП в СОС изрично подчерта - от партията му са гласували категорично против измененията и предложили картата за една линия и за метрото да не отпадат. Така за учениците картата скочила от 9 на 20 лева, а за пенсионерите - от 11 на 25 лева.

А какво следва оттук нататък? "Групата на БСП в спешен порядък ще внесе доклад за промяна в тази наредба, като нашите предложения ще бъдат включени в този доклад. Ние държим да не бъде прехвърляна тежестта на гражданите. Разбираме за финансовите проблеми на градския транспорт, но те не трябва да бъдат прехвърляни върху гражданите и гостите на София.

Депутатите от БСП пък от своя страна може да сезират Сметната палата, която да провери финансовото състояние на Центъра за градска мобилност.