Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до председателя на столичния общински съвет Георги Георгиев и столичния кмет Йорданка Фандъкова, в което алармира за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт, влезли в сила от началото на годината. Това съобщиха на пресцентъра на обществения защитник.

В сигналите си до омбудсмана столичани протестират и остро възразяват срещу промените, които се отнасят до вида на превозните документи, изискването за тяхната задължителна валидация като условие за редовен превозен документ и оскъпяването на транспортната услуга чрез отпадане на някои икономически изгодни превозни документи.

Още през юли Ковачева предупреди с писмо до председателя на СОС Георги Георгиев, че с готвените промени не се постига задоволяване на транспортните потребности на пътниците. Тя подчерта, че недоволство сред гражданите буди отпадането на картата за една линия и месечната карта само за метро. По думите й новите промени принуждават голяма част от хората да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди.

Омбудсманът подчерта, че и пътниците, които преди са използвали талоните за 10 пътувания, също негодуват, тъй като пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който не отговаря на транспортната им потребност.

Ковачева заяви, че новата тарифна политика не бива да става чрез лишаване на пътниците от избор относно вида на превозните документи, които имат право да използват. Според нея следва да се преразгледа новата тарифна политика като се запазят превозните документи, даващи възможност за пътуване според нуждите на ползващите градски транспорт.

Обещават ред и усмивки в столичния градски транспорт от 1 януари

Обещават ред и усмивки в столичния градски транспорт от 1 януари

Променя се системата за таксуване и се минава на е-билети

Тя засегна и темата за задължителната валидация на превозните документи, което при неспазване е обвързано с глоба. Ковачева посочи, че това притеснява и затруднява особено много възрастните хора. Омбудсманът призова да се потърси начин за решаване на проблема.

Ковачева допълни, че в институцията постъпват и жалби срещу липсата на достатъчна и своевременна информация по отношение на действащите превозни документи и начина на тяхното валидиране. Според общественият защитник проблем създават и недостатъчните на брой пунктове за закупуване на превозни документи,

За да се увеличи броят на пътуващите в столичния обществен транспорт, той трябва да стане привлекателен, а това се постига чрез повишаване удобството на транспортните услуги и запазване разнообразието на превозните документи, с оглед различните транспортни нужди на пътниците, категоричен бе омбудсманът.

С един билет сменяме превоза в столичния градски транспорт от 2023 г.

С един билет сменяме превоза в столичния градски транспорт от 2023 г.

От догодина отпадат някои от предлаганите абонаменти досега