Има сериозни проблеми с градския транспорт - той е във финансов колапс. Това заявиха на брифинг в общината общинските съветници от групата на "Продължаваме Промяната-Демократична България" Бойко Димитров, Симеон Ставрев и Димитър Димитров, съобщава БНТ.

Димитров смята, че причина за проблемите в градския транспорт е икономическата рамка, която е с недостиг. От групата предупредили, че това ще стане още при увеличението на заплатите на всички служители в градския транспорт.

"Ние очаквахме, че ще се прояви чак в края на годината, но поради действие или бездействие на държавата се оказа, че този недостиг вече е фатален", изтъкват те.

На предстоящото заседание на 24 юли ще да бъдат обсъден доклад относно за осигуряване на заемообразно отпускане на средства за изпълнение на икономическа рамка на обществения градски транспорт в Столичната община за 2025 г., както и доклад за сключване на допълнително споразумение между Столичната община и "Център за градска мобилност" ЕАД към договор за изпълнение на дейности по организация, управление и контрол на обществения превоз на пътници на територията на Столична община.

София отново може да остане без градски транспорт

София отново може да остане без градски транспорт

Служителите на транспорта протестират заради забавеното увеличение на заплатите им

По думи на общинските съветници от ПП-ДБ предоставянето на пари на транспортните оператори не е устойчив начин на управление на транспорта. Необходима била регулярна помощ от държавата.

При компенсациите за по-евтини карти всяка година се наблюдава огромно закъснение и така през годината се появява проблем с паричния поток. Друг проблем е, че всяка година "Метрополитен" плаща между 15 и 20 млн. лв. за охрана на метрото. Съветниците от ПП-ДБ са на мнение,че тези разходи трябва да се покриват от МВР.

В парламента вече е внесен проектозакон от ПП-ДБ, с който тази охрана да се поема от бюджета на Министерството на вътрешните работи, както е за много други стратегически обекти, но е отхвърлен от мнозинството

Сутиацията допълнително се усложнявала от недоброто управление на транспортните дружества и липсата на нов конкурс за ръководствата им. От ПП-ДБ отново настояха за провеждане на конкурси за избор на нови ръководства на транспортните дружества. Внесли доклад за това още миналия май.

Иван Василев посочи трите основни проблема в градския транспорт на София

Иван Василев посочи трите основни проблема в градския транспорт на София

Допълнителните 17 млн. лв. за транспорт могат да доведат до реални резултати в следващите месеци, според зам.-кмета