"До момента са натрупани 60 милиона лева дълг от глоби, които могат да бъдат вложени в подобряване на инфраструктурата и изграждане на допълнителни контролни камери за наблюдение.".
Това мнение изказа Цветан Цветанов, председател на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред в 44-то НС, по време на обсъждане на проектите за Закон за движение по пътищата, проект на Закон за водачите на моторни превозни средства и проект на Закон за пътните превозни средства.

Цветанов иска натрупаното във фонд "Пътна безопасност" да бъде използвано ефективно - нещо което в момента не се прави, стана ясно по време на обсъждането.

Вторият в ГЕРБ призова за силен дебат по темата, за да се формира ново действащо законодателство, което да пресече негативните хроники, които наблюдаваме днес.

"През всичките си години на управление правителството винаги е настоявало за промени в Закона за движение по пътищата", категорично отговори Цветанов и добави, че трябва да се намали броят на катастрофите и загиналите в тях.

"Местната власт трябва да бъде един истински партньор в създаването на едни по-добри условия на пътната безопасност", отсече Цветанов.

По време на кръглата маса бяха представени законопроектите за Закон за движение по пътищата (ЗДВП), Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства.

"Основна тяхна цел е да се намалят катастрофите, с които да запазим живота на нашите съграждани по пътищата", заяви вътрешният министър Валентин Радев.

Той подкрепя идеята Законът за движение по пътищата да бъде разделен на два или три законопроекта. Единият да ангажира Министерството на вътрешните работи, а другите два - Министерството на транспорта.

Заместник-министърът на вътрешните работи Красимир Ципов заяви, че в проекта на ЗДВП трябва да намерят място редица теми като усъвършенстването на правилата за движение по пътищата, общите изисквания за участниците в движението, компетентността на отговорностите на контролните органи, наказанията спрямо нарушителите в движението, ясна дефиниция на понятието "пешеходна пътека", задължение на водачите на велосипед да носят каски, намаляване броя на жертвите, намаляване броя на пострадалите, още по-добра инфраструктура и други.

Заместник-министърът на транспорта Ангел Попов пожела да се направи закон, който да е полезен за всички. "Със Закона за водачите на моторни превозни средства ще целим да създадем и въведем по-строги изисквания на изпитвачите, повишаване на качеството на теоретичните изпити и повишаване на качеството на шофьорите, които излизат на пътя", обясни той.

Единен регистрационен режим на автосервизите предлага Московски

Единен регистрационен режим на автосервизите предлага Московски

МТИТС иска единен контрол и яснота за произхода на резервните части

Министър Попов допълни, че с другия проект за Закон за пътните превозни средства ще се цели да се създаде един регистрационен режим за всички видове сервизи, регистрации и проверка на техническата изправност на превозните средства, предпазни колани на автобуси, регистрационен режим за лицата, извършили проверки или сделки за части, нов технически регистър за пътните превозни средства.