Ведомствените бензиностанции и осем от пристанищата в страната продължават да бъдат неконтролирани за начина на доставка на горива от чужбина.
Това заяви пред БНР Емил Димитров – заместник-председател на Комисията по бюджет и финанси в Народното събрание и член на Комисията по правни въпроси.
Според него, поведението на комисията за конкуренцията може да се обясни с предстоящата смяна на цялата комисия или част от нея, както и на желанието на сегашните й членове да се харесат в последния момент на управляващото мнозинство.
„От година и половина съм в парламента. Още на втория месец им показах заснети албуми, на които има осем пристанища с кораби, заснети в реално време, как разтоварват горива без абсолютно никакъв контрол. Не казвам тези горива по какви цени са придобити, а да не говорим откъдето и са дошли, защото са възможни всякакви трактовки.” – коментира Димитров.
„В следващия момент виждате как ведомствените бензиностанции продават поголовно без да се отчитат и без всякакви измерителни уреди огромни количества горива, които няма откъде да са дошли. Виждаме, че вече и се появяват бензиностанции, които продават на изключително ниски цени, защото те били много така благоразположени към хората. Но от коя рафинерия? Да посочат!” – призова депутатът.
Той посочи, че държавата е вложила огромен ресурс, а бизнесът е инвестирал много средства, за да направи складове и да сложи измерителни уреди. Същевременно десетки митнически складове нямат уреди, а осем от пристанищата нямат контрол.
„Сега искаме и да отворим сухоземните граници, за да минават цистерни.
Огромна заплаха за бюджета е тази комисия да продължава да работи по начина, по който работи, тоест да не контролира, а да се спасява.
Огромна заплаха за бюджета е да се отворят границите и да може с декларирано от чужбина да се влиза в България, защото контролната ни система не е в състояние и в момента да обхване морските граници и танкерите, митническите складове, а какво остава и сухоземните граници.” – предупреди Емил Димитров.
Той коментира и бизнес подхода на Веселин Марешки, който според него е продиктуван от политически мотиви:
„Желанието за политически живот е решило да намали надценката, но аз се надявам да докаже и коя е рафинерията, за да може цяла България да купува евтини горива.”
devil66
на 28.02.2016 в 15:27:56 #1Каза го веднъж - да го бе казал отново. 29.06.2015 : "Ревизоро" разкри схема за контрабанден внос на горива за около 3.5 млрд. лв. Оказа се, че има осем пристанища, в които няма нито един уред за отчитане на влизащите от там горива. И това са именно маршрутите с възможност контрабанда. По доклад за един танкер тръгнал от Атина, спрял на едно от тези пристанища без измервателни уреди и след това горивото - с жп. цистерни идва в София. За периода от 9 до 13 февруари 2015 г. от пристанището до София са дошли 100 жп. цистерни. В целия доклад на икономическото разузнаване и разследване, за всеки ден има поне по 25 цистерни с гориво пътуващи към София от този танкер. Документите са иззети от машинистите. Само за този танкер, ако горивото беше отчитано и платено, в държавата щяха да влязат 8.538 млн. лв. Ако са наложени актове сумата може да стане 25 млн. лв. Според доклада, за един много малък период от време са преминали над 140 танкера( б.р. При споменатите суми, ползата за държавата би била 1.195 млрд. лв., само от горивото и 3.5 млрд. лв., ако на тези танкери биха били наложени актове). Реакцията на комисията в парламента: По отношение на първата папка, ми отговориха, че сега се правят за Лукойл нови уреди, а по отношение на втората папка - "С тези пристанища ще се занимаваме по-натам", казаха от комисията. "По-натам", "По-натам", "По-натам", "По-натам", "По-натам", .... Цялата новина: https://money.bg/archive/revizoro-razkri-shema-za-kontrabanden-vnos-na-goriva-za-okolo-3-5-mlrd-lv.html