Европейската комисия да се произнесе изрично дали речните граници и пристанища влизат в обхвата на споразумението за частично приемане на България и Румъния в Шенгенското пространство.

За това настояват евродепутатите от ГЕРБ/ЕНП Емил Радев и Андрей Новаков с въпрос до ЕК, след като във всички официални документи на Европейския съюз се говори за "премахване на граничния контрол по вътрешните морски и въздушни граници".

Повод за запитването са редица въпроси и сигнали от български превозвачи, които и до днес прекарват часове и денонощия в чакане на опашка за фериботните връзки с Румъния при пунктовете Оряхово - Бекет и Силистра - Кълъраш.

Според Новаков бизнесът основателно повдига този въпрос, защото още от Пакет Мобилност насам превозвачите четат европейските правила дума по дума, за да разберат какво точно се иска от тях с цел да не понасят санкции и глоби.

Години наред тези фирми търпят загуби от чакане по опашки за контрол на ГКПП и сега бизнесът се пита дали договорката за частично приемане в Шенген обхваща всички водни граници - и морските, и речните, коментира още Андрей Новаков.

"Неведнъж сме показали, че пълноправното членство на България в Шенгенското пространство е сред основните ни приоритети. Сухопътният Шенген остава наша важна цел, затова борбата не свършва с договореното частично приемане, но настояваме то да бъде ясно тълкувано и прилагано", заяви Емил Радев.

Двамата евродепутати считат за редно контролът на речните пристанища да бъде премахнат в рамките на поетапното присъединяване на България в Шенген. В същото време настояват Европейската комисия да се произнесе по този въпрос преди влизането в сила на споразумението на 31 март тази година.

С тир през Европа Андрей Новаков показва опашките без членство в Шенген

С тир през Европа Андрей Новаков показва опашките без членство в Шенген

Позорът с чакането по границите с дни трябва да спре, настоява евродепутатът