През февруари следващата година министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева заяви, че ще представи пред Народното събрание стратегия за развитие на пътната мрежа в България.
Това обеща самата тя по време на парламентарния контрол след въпрос на народния представител от БСП Димчо Михалевски относно плановете за развитие на пътната инфраструктура.
Терзиева посочи, че през следващия програмен период Европейският съюз ще отпусне на България 482 млн. евро за пътни проекти, като с минималния размер на националното съфинансиране от 15% средствата биха достигнали 567 млн. евро, което е с близо 400 млн. евро по-малко от средствата за пътища предвидени през то този програмен период.
В тази връзка Терзиева и министърът на транспорта Данаил Папазов са предложили на Министерския съвет националното съфинансиране да достигне 50%, като по този начин парите за пътища биха достигнали 963 млн. евро.
Според първоначалните разчети Лот 3 на Струма, скоростният път Видин - Монтана, АМ Хемус, скоростният път Калотина София, тунелът под в. Шипка и отсечката Мездра Ботевград биха стрували 1.8 млрд. евро.
Възможно е трасето от София до Калотина да се изгради със средства по инструмента „Свързана Европа", който е различен от ОП Транспорт и транспортна инфраструктура и по този начин ще се привлекат странични средства за изграждането на обекта.
Министърът на регионалното развитие посочи, че освен европейски средства за изграждане на пътища ще се използват и такива от националния бюджет, като с тях е възможно да се стартира изграждането на някои от участъците на АМ Хемус.
Терзиева заяви, че ако има инвеститорски интерес, който да съответства и на националния може да се стигне до схема за публично частно партньорство.
По отношение на стратегията за развитието на пътния сектор Терзиева посочи, че предишната власт, която е говорела за 7 магистрали и 7 скоростни пътя не е записала никъде този свой приоритет.
dddddd
на 18.10.2013 в 16:08:54 #7Tomo | 18.10.2013 15:06 Да, така както е написано, си прав.
dddddd
на 18.10.2013 в 15:59:51 #6Но така е. Сега ще дойде Арогант лъжеца и ще обясни пак, че един проект се пише 3-4 години, защото е много сложно.
dddddd
на 18.10.2013 в 15:57:22 #5Tomo | 18.10.2013 14:49 Не е много ясно какво е искала да каже с тези 50% съфинасиране. Може би колкото дават от ЕС, толкова да се вземат от бюджета. Много странно, на фона, че бабите не ядели асфалт и магистрали и пътища не им трябвали. То и тези 50% са някакви поредни бръщолевения, сигурно вчера ги е измислила, нали до февруари ще мисли стратегия.
dddddd
на 18.10.2013 в 15:33:52 #4Значи тази министърка вече 5 месеца не знае какво ще строи, защото ГЕРБ не й написали на листче какво да прави. Експертите на сламения Олигарски.
dddddd
на 18.10.2013 в 15:29:44 #3По отношение на стратегията за развитието на пътния сектор Терзиева посочи, че предишната власт, която е говорела за 7 магистрали и 7 скоростни пътя не е записала никъде този свой приоритет. Боже, каква простотия. Как ги искаш, записани, номерирани, на цветна хартия и сложени в папка? Хората строят, Калинке, не се занимават с глупости.
dddddd
на 18.10.2013 в 15:26:53 #2През февруари следващата година министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева заяви, че ще представи пред Народното събрание стратегия за развитие на пътната мрежа в България. Големите експерти на Олигарски. Трябва им цяла година за да кажат какво мислят да правят. Най-малоумното правителство от годините на прехода. Могат да надминат дори Жан Виденов.
Luftflotte Eins
на 18.10.2013 в 15:26:18 #1Мангали, като нямате пари се изнасяте в Гренландия и освобождавайте най-хубавото парче земя в Европа за някой по-смислен човек !