От "Спаси София" активисти споделят скандални документи, от които става ясно, че 4 млн. лв. на мандат отиват само за заплати на двадесетте члена на съветите на директори на общинските транспортни дружества с множество дублиращи се функции.

"Оказва се, че докато кметът Фандъкова заплашва софиянци, че ще им спре транспорта, защото няма пари за заплати на работниците, плащаме изключително щедри заплати на огромни и ненужни бордове на директори по време на безпрецедентна криза. Ето защо няма пари за градския транспорт - всичко отива в скандални и опорочени търгове и скъпо трудоустрояване на лоялни партийни кадри!" - заяви Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.

Според данните, директорите в ЦГМ взимат по 374 000 лв. на година, а членовете на съветите на директорите както следва: на "Столичен електротранспорт" - 230 000 лв. годишно, на "Столичен автотранспорт" - 175 000 лв. на година, като директорът Слав Монов, сключил редица скандални сделки, получава 53 000 лв. през 2021 г. Членовете на съвета на директорите на "Метрополитен" пък си разделят по 265 000 лв. на година.

Само за март надценката е над 2.5 млн. лв. - общински пари, които са отишли в частен джоб заради лошо управление. Цялата отговорност за този пир по време на най-дълбоката криза е в управлението на столицата, начело с г-жа Фандъкова.- категоричен е общинският съветник Борис Бонев.

Снимка 574617

Източник: Спаси София

Това е поредното скандално разкритие за лошото управление на транспорта в София. От Спаси София припомнят и ремонта на общежитието в Дружба за 3 млн. лв. на десетократно завишени цени, който бе възложен от същия директор на общинско предприятие, сключило и договора за доставка на скъп газ. От Спаси София припомнят предложението си за закриване на ЦГМ и сливането на всички дублиращи се структури в единна компания с което ще бъдат премахнати десетките директорски позиции с високи заплати, секретарки, дублирани отдели, служебни коли. По този начин разходите ще бъдат драстично намалени, процесите - оптимизирани, а новата структура ще бъде значително по-ефективно управлявана.

Те припомнят, че билетната система, за която ЦГМ плати колосалните почти 100 млн. лв., все още не е въведена тъй като управляващите от ГЕРБ не приемат нова билетна политика, която да направи пътуванията по-изгодни и удобни за гражданите. "От Спаси София още преди половин година предложихме цялостна и гъвкава тарифна политика - билети за безплатно прекачване, запазване на цената на годишните карти от 365 лв. и значителни улеснения за всички млади до 25 години - годишна карта от 200 лв. С тези предложения искаме да направим градския транспорт по-привлекателен както за пътуващите всеки ден, така и за онези, които го използват по-рядко. Целта е да привлечем повече пътници, да увеличим приходите на системата и да намалим задръстванията и замърсяването. Но на управляващите явно не им се бърза, за тях приоритет са поръчките, а не удобството на гражданите и отговорното управление на публичните средства." - смята Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.

Работна група за тол системата търси формулата на успеха

Работна група за тол системата търси формулата на успеха

Превозвачите настояха да се отвори проходът Петрохан

Борис Бонев е категоричен, че държавата трябва да отпусне помощ за София само срещу смели реформи, ясен план и чувствителни подобрения в градския транспорт.

Безобразно е да се търсят 220 милиона от парите на всички български граждани, за да се финансира безотговорното управление на ГЕРБ и Фандъкова в София и корупцията, която са инсталирали. Без сериозни реформи, милионите просто ще бъдат налети за огромните заплати на раздутите общински предприятия, за скандални търгове като за ремонта на общежитието в Дружба и за съмнителни посредници за доставка на газ на двойни и тройни цени. Това като граждани не трябва да го допуснем, не само защото става въпрос за нашите пари, но и защото лошото управление на Фандъкова в София не трябва да бъде поощрявано да продължава да ограбва София! - категоричен е Бонев.