Скандалът с "Апартамент гейт" е голям, но аз все още си мисля, че това е повърхността на айсберга, заяви пред bTV финансистът Димитър Иванов.
Според него, той е идентификацията на мизерията на българския политически елит.
"Не може 30 години страната ни да е на последно място в ЕС по жизнен стандарт, а стандартът на управляващите да се е вдигнал десетки пъти", коментира той.
Скандалът не може да е само политически, а трябва да се изрази със законодателни мерки, със спазване на законодателството в областта на борбата с престъпленията, във финансовата система, с прането на пари, каза още финансистът.
Според Иванов, който се опитва да минава по тангентата само на вътрешнополитически проблеми, няма да бъде успешен в европейската кампания. "Ние в момента какво правим - ЕС не е някаква стагнираща институция, той се променя, той се променя във всеки един мандат на днешна Европа", обясни Иванов.
Според него днешния ЕС стои пред четири огромни, фундаментални проблема, той е разкъсан и фрагментиран - Брекзит е едно начало.
"И тези четири огромни проблема са следните - първо дали и как ЕС трябва да преориентира своята икономическа политика, директно го видяхме този проблем, свързан с пакета "Мобилност", коментира още Димитър Иванов.
Другите проблеми са свързани с това как да комбинираме своите икономически цели, с целите на своята европейска сигурност. Ние имаме икономически интереси в ЕС, обаче ни се налага да слагаме санкции на страни, които могат да задоволят тези икономически интереси, смята финансистът.
Според него на трето място е проблемът как да се предпази ЕС да стане икономически пленник на американските външнополитически приоритети.
"И на четвърто място, може би най-важното - по какъв нов конституционен модел да се преориентира в своето развитие ЕС? Пълно мълчание в тази кампания от всички политически групи в България по тези основни четири фундаментални проблема", допълни финансистът.
hristo-hristov-BGgig6Tv
на 24.04.2019 в 12:27:16 #1ВЪРХЪТ НА АЙСБЕРГА – ЕЖЕДНЕВНИТЕ СКАНДАЛИ НА ГЕРБ. А, ОГРОМНАТА , ПОДВОДНАТА МУ ЧАСТ, КОЯТО НЕ ВИЖДАМЕ? А ЗАЩО НЕ ПРОВЕРИМ ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ НА МРРБ, АПИ, МОСВ,ПУДООС, ЗА СТОТИЦИ МИЛИОНИ????? МНОГО МАЛКО ОТ БЪЛГАРИТЕ ЗНАЯТ СХЕМАТА ЗА ИЗТОЧВАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ФОНДОВЕ И БЮДЖЕТА В ОБЛАСТТА НА СТРОИТЕЛСТВОТО. ГЕРБ ПРОМЕНИХА ЗАКОНИТЕ, МНОГО УДОБНО ЗА ЦЕЛТА!!! При ОП на „инженеринг“, се използва „схемата“ – печелиш и връщаш 60-70% на „възложителя“- ГЕРБ. С останалото, „строителите“ са длъжни да построят обекта, и запазвайки някой милион и за себе си, те „строителите“, обикновено „забравят да заплатят на фактическите изпълнители – на наетите и подчинени на тях проектанти и строителните фирми, подизпълнители, практически изпълнили строителството. Качеството на строежите ВСИЧКИ ВИЖДАМЕ..... Чрез Обществени поръчки на „ИНЖЕНЕРИНГ“ или „ Проектиране(технически проект) и строителство“ обявявани на неколкократно завишена „ПРОГНОЗНА ЦЕНА“ абсолютно незаконно, неморално!!!, по схемата „управляващ-строител“се краде много от националния бюджет и Европейските фондове, през последните 10години !!!! Моята констатация е само за инвестиционния процес,за инженерната инфраструктура – магистрали, пътища от РПМ І, ІІ и ІІІ клас, общинските четвъртокласни пътища, улици, водопроводни и канализационни системи, пречиствателни станции, жп линии, пристанища, санирането за няколко милиарда и т.н. Н „ИНЖЕНЕРИНГ“ или „проектиране и строинелство“ според ЗОП..Нито един от тези строежи не отговаря на изискванията за инженеринг, т.е. за уникалност или за липса за ноу хау! На „инженеринг“ или „проектиране и строителство“ би могло да се възложи изграждането да речем на телевизионна кула с височина 888м, или тунел с дължина 30 км, или 240 етажна държавна сграда или виадукт с дължина 2-3 км и височина 500м. В България, някой да си представя, че е имало или ще има такива строежи? А тези ОП,които се обявяват на „инженеринг“ са за традиционни, най-обикновени строежи, за които (до „управлението“ през последните 10г.), според ЗУТ, първо се обявяваха ОП (обществени поръчки ) за проектиране на техничиски проект.Също според ЗУТ и Наредба № 4, (които ГЕРБ промениха при управлението си), независимия проектантски колектив изработваше всички части на техническия инвестиционен проект и количиствено стойностна сметка, с крайна цена с ДДС , в т.ч. материали, труд, механизация,допълнителни разходи и 4% непредвидени, по средни пазарни цени, която беше основание държавния възложител, след като предвиди и 10-14% печалба(рентабилност), да обяви ОП за строителство. А „държавните възложители“, от ГЕРБ, разполагащи с народни средства възложиха вече 2300 ОП на инженеринг, на прогнозни цени, неколкократно завишени, които ОП , известно на всички се печелят винаги от „тяхни строителни фирми“,които хем ще проектират,(което е незаконно според ЗУТ) и после ще строят. На „строителя“(да се разбира предприемача, посредника,прекупвача), „СХЕМАТА“ му е пределно ясна,но се оправдава, „за пред хората“ с нормативната уредба.