По-активна и по-ясна разяснителна кампания за ваксините поиска кметът на Кърджали Хасан Азис. Пред news.bg той заяви, че всеки втори българин не иска да се ваксинира заради липса на информация за ваксините.

Настоявам Министерството на здравеопазването да опише подробно видовете ваксини - с техните положителни страни, но и страничните им ефекти, както и групите от хора, които трябва да бъдат ваксинирани с предимство.

Кметът на Кърджали поиска тази информация да е достъпна за всеки гражданин, защото към момента тя е налична само в интернет и при личните лекари. Те не винаги имат достатъчно време да обяснят на всеки плюсовете и минусите на ваксинирането. Затова настоявам и тази информация да е напечатана на брошури, за да достигне до по-възрастното население, заяви Азис.

Бременни и кърмачки да не се ваксинират, препоръча акад. Богдан Петрунов

Бременни и кърмачки да не се ваксинират, препоръча акад. Богдан Петрунов

Не е ясно защо грипът тази година не дойде

Кърджали е вторият град в страната след София, в който прирастът на населението е трайно положителен. Към момента там желание да се ваксинират са проявили малко под 1600 души. Затова такава кампания би била особено полезна за гражданите, смята кметът на Общината.

Зам.-председателят на НСОРБ и кмет на Кърджали д-р инж. Хасан Азис призова Националния оперативен щаб и Министерството на здравеопазването да предоставят информация за всички марки ваксини срещу коронавирусната инфекция.

Според него местните власти са най-прекият път информацията да достигне до хората, за да постигнем масова ваксинация.

Кметът на Кърджали цитира проучване на "Алфа Рисърч", според което 52% от българите нямат намерение да се ваксинират, 37% се колебаят, а процентът желаещи бърза имунизация е спаднал от декември насам от 14 на едва 10 на сто. "Според това изследване всеки втори българин не желае да се ваксинира, а това ясно сочи, че хората нямат достатъчно информация за ваксините.

анкета

От къде очаквате още информация за ваксините срещу COVID-19?

Виж резултати

от Министерство на здравеопазването и ИАЛ 31.7%

от личния си лекар 19.5%

от близки и познати 6.5%

от медиите 22.2%

от други специализирани източници 20.2%