Министърът на транспорта и съобщенията Христо Алексиев инспектира напредъка в изграждането на железопътния участък Елин Пелин - Костенец, информира БНТ. Той посочи, че за първи път от 50 г. насам, е бил изгради нов железопътен тунел в България.

Тунелното строителство в жп транспорта беше дълго време неглижирано. Заварих проектите в спряло темпо и направих всичко възможно те да започнат да се реализират с един добър и ускорен график. Първият сериозен резултат е факт, заяви Алексиев.

По думите му над 200 души с помощта на повече от 100 машини са работили година и половина, за да прокопаят тунела с дължина 1 километър.

Железопътният участък Елин Пелин - Костенец е част от проекта за модернизация на жп магистралата от София до Бургас. Средствата се осигуряват от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура.

Проектът обхваща двоен жп тунел с дължина почти 7 км, какъвто до момента не е имало в България. Ще бъдат изградени десетки съоръжения, сред които два тунела с по-две тръби с обща дължина 1.5 км, пътен надлез и подлез, 8 моста и естакади, системи за сигнализация и телекомуникация, нова гара Елин Пелин и спирка Побит камък.

Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Стойността на проекта е 498,8 млн. лв. без ДДС.

Прокопаха първите 70 м от най-дългия двутръбен жп тунел у нас

Прокопаха първите 70 м от най-дългия двутръбен жп тунел у нас

Предвижда се да бъде завършен за 3 години