Българите зад граница за първи път могат да се информират чрез кампания в социалните мрежи за изборните секции и организацията на вота. Освен това кампанията ги мотивира да гласуват с цел да бъдат активни участници във вземането на решение за бъдещето на България.

Платформата за комуникация в интернет е разработена от Васил Величков по инициатива на вицепремиера Илияна Цанова. Той е неин съветник. Направен е софтуер, с който да се идентифицират групи на българи в чужбина, обясни Величков, цитиран от БНР.

„Чрез интерфейса за програмисти разпитахме Фейсбук за групи и страници, които отговарят на ключови думи, свързани с българи в чужбина. Успяхме да извлечем над 3 хиляди групи",  разказва той. Създателите на платформата дори са успели да открият неподозирани групи и страници във Фейсбук по цял свят. Идеята е по максимално ефективен начин в тези групи, при някои от тях със съдействието на администраторите, защото са затворени, да се публикува официална информация, одобрена от ЦИК.

Чрез нея българите в чужбина са били информирани, че има много повече разкрити секции. Посредством платформата те получават указания и как да стигнат до най-близката секция.

По думите на Васил Величков тази кампания се използва и за да се разсеят всякакви митове какво се случва с гласовете на българите в чужбина - че те се разпределят на случаен принцип или по усмотрение на ЦИК, което не е вярно. Величков подчерта, че е важно сънародниците ни зад граница да знаят, че не могат да гласуват с преференция.

По думите му ударната част на кампанията ще е през следващите дни.