Участъкът oт автомагистрала "Тракия" между Стара Загора и Ямбол се нуждае от основен ремонт - това са около 30 км. Взетите проби от настилката в отсечката показват, че част от асфалта липсва. Това заяви служебният регионален министър Иван Шишков пред БНТ.
Той отново показа взетата проба от втори лот на АМ "Тракия". Интересното в цялата сметка и анализ е, че единичната цена на трасето в Стара-Нова Загора е по-висока, отколкото на единичната цена на трасето Нова Загора-Ямбол. Още на самото възлагане на цялото строителство на лот две и три може би е буквално замислено и предвидено да изтече гаранцията и да се ремонтира за сметка на държавата, коментира арх. Шишков.
"От Нова Загора до Ямбол има голяма загуба на материал. Колкото повече материал е спестен, толкова по-бързо се амортизира магистралата", уточни Иван Шишков. До 10 дни ще има резултати от лабораторните изследвания за качеството на материала, добави той и обясни, че има съмнения и за качеството на вложения материал.
Един от най-емблематичните скандали, които се случват на ниво ремонти се оказва така, че една от фирмите на "Тракия" е изпълнителна на ремонта на жълтите павета в центъра на столицата, посочи регионалният министър.
"София ще загуби едни евросредства за ремонти и възможността да ги получи е да бъде извършен цялостен ремонт", изтъкна Шишков и добави, че самите пътни фирми са заложници на държавата и общините. Това е основният проблем и МРРБ се опитва да го промени, уточни министърът.
Той посочи, че са правени технологични проекти, които ги няма в правния мир и по тях е правен текущ и освен ремонт. Другото, което е смущаващо е, че в структурите на АПИ няма отдел и дирекция, която да се занимава с основни ремонти, добави арх. Шишков.
Основният проблем не е в служителя и във фирмата, а проблемът е в направения механизъм за ремонт и поддръжка на пътищата, категоричен бе той. Пътните фирми трябва да си довършат ремонтните дейности от предишния редовен кабинет, настоя Шишков. Направени са поръчките за зимното поддържане, сключват се говори и то е осигурено, увери регионалният министър.
МРРБ ще подготви и ще направи конкурси за текущи и основни ремонти.
Топката е в ръцете на МРРБ, но се надяваме, че ръководството на министерството в редовен кабинет ще направи всичко възможно да реши проблема с Кресненското дефиле. Когато топката беше в ръцете на МРРБ за интерконектора, ние се справихме, подчерта Шишков.
По думите му, когато ножът е опрял до кокала, няма друг избор.
halo
на 18.10.2022 в 16:08:03 #3Головодник, --> "Асфалт ядеш ли?".
GolaVoda
на 17.10.2022 в 12:39:03 #2Асфалта идва от вражески страни като Венецуела и Русия... за тези които не знаят.. откъде идва асфалта.. също мога да ви разкажа откъде идват торовете за житата.... това ще ви го разказвам пролетта. преди това ще ви разкажа какво ядат кравите.. налага се щото в училище вече не се учи.
no-noi
на 17.10.2022 в 09:19:57 #1То на всякъде е така нищо ново