Участъкът oт автомагистрала "Тракия" между Стара Загора и Ямбол се нуждае от основен ремонт - това са около 30 км. Взетите проби от настилката в отсечката показват, че част от асфалта липсва. Това заяви служебният регионален министър Иван Шишков пред БНТ.

Той отново показа взетата проба от втори лот на АМ "Тракия". Интересното в цялата сметка и анализ е, че единичната цена на трасето в Стара-Нова Загора е по-висока, отколкото на единичната цена на трасето Нова Загора-Ямбол. Още на самото възлагане на цялото строителство на лот две и три може би е буквално замислено и предвидено да изтече гаранцията и да се ремонтира за сметка на държавата, коментира арх. Шишков.

"От Нова Загора до Ямбол има голяма загуба на материал. Колкото повече материал е спестен, толкова по-бързо се амортизира магистралата", уточни Иван Шишков. До 10 дни ще има резултати от лабораторните изследвания за качеството на материала, добави той и обясни, че има съмнения и за качеството на вложения материал.

Един от най-емблематичните скандали, които се случват на ниво ремонти се оказва така, че една от фирмите на "Тракия" е изпълнителна на ремонта на жълтите павета в центъра на столицата, посочи регионалният министър.

"София ще загуби едни евросредства за ремонти и възможността да ги получи е да бъде извършен цялостен ремонт", изтъкна Шишков и добави, че самите пътни фирми са заложници на държавата и общините. Това е основният проблем и МРРБ се опитва да го промени, уточни министърът.

АМ "Тракия" с основен ремонт заради тънкия асфалт

АМ "Тракия" с основен ремонт заради тънкия асфалт

До седмица Шишков очаква резултатите от проверката на качеството на вложените материали

Той посочи, че са правени технологични проекти, които ги няма в правния мир и по тях е правен текущ и освен ремонт. Другото, което е смущаващо е, че в структурите на АПИ няма отдел и дирекция, която да се занимава с основни ремонти, добави арх. Шишков.

Основният проблем не е в служителя и във фирмата, а проблемът е в направения механизъм за ремонт и поддръжка на пътищата, категоричен бе той. Пътните фирми трябва да си довършат ремонтните дейности от предишния редовен кабинет, настоя Шишков. Направени са поръчките за зимното поддържане, сключват се говори и то е осигурено, увери регионалният министър.

МРРБ ще подготви и ще направи конкурси за текущи и основни ремонти.

Топката е в ръцете на МРРБ, но се надяваме, че ръководството на министерството в редовен кабинет ще направи всичко възможно да реши проблема с Кресненското дефиле. Когато топката беше в ръцете на МРРБ за интерконектора, ние се справихме, подчерта Шишков.

По думите му, когато ножът е опрял до кокала, няма друг избор.

АМ "Тракия" - от 12 до 17% по-тънка, овлажнена и строена с лоши материали

АМ "Тракия" - от 12 до 17% по-тънка, овлажнена и строена с лоши материали

Служебният министър Шишков представи резултатите от проверката